انواع کلمات کلیدی
امروزه همهی کارشناسان سئو و افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند اهمیت کلمه کلیدی را به خوبی می دانند امــا آنچه مهم است شناخت انواع آن و استفاده صحیح در محتوا است، پیش تر در مقاله چگالی کلمه کلیدی چیست در رابطه با میزان و نحوه استفاده از کلمه های کلیدی در مقالات صحبت کردیم امــا آیا انواع کلمات کلیدی را می شناسید؟!
انواع کلمات کلیدی چیست؟
نکته مهم در شناخت انواع کلمه ها این است که اگر نتوانیم به درستی کلمات را انتخاب کنیم و یا با مدل های مختلف کلمات کلیدی برای سئو آشنا نباشیم در نهایت سئو و بهینه سازی وبسایت خود را به مسیر اشتباه می بریم؛ در نظر بگیرید شخصی گواهینامه گرفته اما با نمی تواند به درستی تشخیص دهد که در چه زمانی بوق بزند و چه زمانی از آن استفاده نکند، این گونه می شود که در تونل بوق میزند و آنچه نباید اتفاق می افتد…
در سئوی سایت نیز همین مسئله صدق می کند گاهی افراد تنها توضیح کمی در رابطه با کلمات کلیدی آموخته و گمان می کنند دیگر نیازی به آموزش های تکمیل کننده و کامل تری نمی باشد، غافل از آنکه جزئیات در انتخاب و شناخت کلمات کلیدی نقش بسزایی دارد.
در مقاله آموزش سئو رایگان بصورت کلی با اهمیت و تأثیر تحقیق کلمه کلیدی در بهینه سازی سایت آشنا شدیم، همچنین در مقاله آموزش تحقیق کلمات کلیدی نیز با روش های پیدا کردن کلمات آشنا شدیم که می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه قبل از شروع توضیحات مروری بر آنها داشته باشید که در رشد وبسایت شما بسیار کمک کننده است.
آیا با انواع کلمات کلیدی در سئو آشنایی دارید؟
نکته مهمی که لازم است بدانید، بدون تحقیق کلمه کلیدی سایت شما هیچ پیشرفتی نخواهد داشت، بعبارتی می توان گفت استفاده از کلمات کلیدی و شناخت انواع آن یکی از ضروریات در سئو می باشد که اگر غیر از آن عمل شود در نهات تمام زحمات و هزینه های شما بی اثر می ماند، پس اگر تا کنون نیز ارزش و اهمیت آن را نادیده گرفته اید همین حالا با استفاده از آموزش های این مقاله و استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیاز های مخاطبان وبسایت خود را پیدا کنید تا پس از مدت کوتاهی رشد و پیشرفت چشمگیری در نتایج وبسایت مشاهده کنید.
در ادامه انواع کلمه ها را بر طبق تعداد سرچ کاربران، نیت و قصد کاربران از سرچ کلمات و کلماتی که می تواند در بازاریابی محتوا کمک کننده باشد را با هم میآموزیم، امــا اگر به کلی نمی دانید کلمه کلیدی چیست بهتر است قبل از هر چیزی مقاله ای با همین عنوان را بر روی وبسایت خانوم سین مطالعه نمایید.
دستهبندی بر اساس نیت کاربران ( User Intent)
نیت و قصد کاربر از سرچ کلمات بسیار مسئله مهمی است که اگر بتوانید نیاز کاربران و نحوه سرچ آن ها را تشخیص دهید نصف بیشتر راه را رفته اید، اما شاید برایتان سوال باشد مگر افراد چه قصد و نیتی می توانند داشته باشند؟ در نظر داشته باشید برخی افرد برای بالا بردن اطلاعات و آموزش به گوگل سر می زنند و از آن کمک میگیرند، برخی برای مطالعه مقالات، برخی نیز برای خرید محصول و… پس اهداف و نیاز کاربران متفاوت است، در ادامه سه دسته بندی کلمه کلیدی که نشان دهنده هدف و نیت کاربران از سرچ در گوگل است را با هم مرور می کنیم.
کلمه کلیدی Informational
در این نوع کلمات کلیدی افراد به دنبال بالا بردن اطلاعات و دانش خود هستند و کلمات مختلفی از جمله “آموزش رایگان نقاشی با آکلریک” و یا نحوه پرورش گل های بهاری از این نوع کلمات می باشند که تأثیر مستقیم در بالابردن فروش نداشته و تنها هدف آن ارائه آموزش و اطلاعات است.
کلمه کلیدی Transactional
هدف از این جستجوها خرید محصول و یا هر گونه معامله اینترنتی است که مواردی مانند، خرید سرویس شاتل، خرید کیف لپ تاپ و… را در خود جای می دهد و این کلمات را می توان در دسته بندی کلمه کلیدی معاملاتی قرار داد.
کلمه کلیدی Navigational
این نوع کلمات کلیدی اشاره به وبسایت خاصی دارد و زمانی کاربردی است که افراد به دنبال وبسایت خاصی هستند اما دامنه آن را نمی دانند بنابراین کلماتی مانند خانوم سین، دیجی کالا، توئیتر و… از این نوع کلمات هستند، که در این حال با سرچ هر یک از این کلمات وبسایت و دامنه مورد نظر بالا می آید و به آن منتقل خواهید شد.
دستهبندی بر اساس تعداد جستجوها (Search volume)
برخی موارد تعداد جستجوی کلمه های کلیدی در سئو اهمیت دارد و بدون در نظر گرفتن قصد و نیت کاربران این کلمات نیز به 3 دسته تقسیم می شوند.
کلمات کلیدی تک کلمه ای (Head Keyword)
این کلمات همانطور که از نام آن ها پیداست تنها از یک کلمه تشکیل شده امـتا میزان سرچ بسیار بالایی دارند و میزان رقابت و رتبه گرفتن با این کلمات نیز سخت می باشد، مسئله مهم در این نوع کلمه ها مشخص نبودن قصد و نیت کاربر است، با یک مثال ساده می توان متوجه این موضوع شد، در نظر بگیرید فردی کلمه مرغ را سرچ می کند آیا هدف او خرید آنلاین مرغ است یا آموزش پخت مرغ؟ شاید هم به دنبال آمار افزایش و کاهش مرغ؟ این است که در تک کلمه ای قصد کاربر مشخص نیست.
کلمات کلیدی عبارتی (Body Keyword یا Middle Tail)
این کلمات که اغلب از دو یا سه کلمه تشکیل می شوند در مقایسه با Head Keyword نتایج آن مشخص و قابل درک است که به تبع اهداف مشخصی خواهد داشت، در این نوع کلمات افراد ایده خاصی برای نحوه سرچ ندارند امـا از موتور جستجو انتظار ارائه بهترین نتایج را دارند، کلماتی مانند خرید موبایل، تلویزیون سونی، خرید ماشین خارجی و… از این نوع کلمات هستند.
کلمات کلیدی طولانی (Long tail Keyword)
صحبت در رابطه با این کلمات زیاد است، این نوع کلمه ها می تواند تأثیر بسزایی در رشد وبسایت شما داشته باشد و ترافیک وبسایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، چرا؟! زیرا میزان سرچ آن ها پایین می باشد و رقابت در آن ها ساده تر امــا درصد تبدیل شدن این کاربران به مشتری بسیار زیاد است زیرا آن ها به خوبی هدف خود را می دانند و به دنبال بهترین وبسایت برای رفع نیاز خود هستند.
کلماتی مانند وظایف پشتیبان سایت چیست، چگونه سئو را افزایش دهیم، بهترین لپ تاپ سونی در سال 2022، سختی کلمه کلیدی را چگونه محاسبه کنیم و… از این دست کلمات طولانی یا دم دراز به حساب می آیند که نرخ تبدیل بالایی دارند.
در مقاله چگونه یک کاربر را به مشتری تبدیل کنیم می توانید اهمیت تبدیل شدن کاربر را به خوبی درک کنید و با استفاده از روش های آن میزان فروش وبسایت خود را افزایش دهید، همچنین در مقاله کلمه کلیدی طولانی در سئو می توانید با اهمیت این کلمات آشنا شوید.
انواع کلمه کلیدی در سئو بر اساس مارکتینگ
تا این قسمت با انواع کلمه ها بر حسب جستجوی کاربران، نیت کاربران و تعداد جستجوها آشنا شدیم امــا آیا این مسائل به تنهایی می تواند سبب رتبه گرفتن صفحه شما شود؟ شناخت کلمات نقض بسزایی در رشد و پیشرفت وبسایت دارد امــا مهارت یک کارشناس تولید محتوا و متخصص سئو را نمی توان در این میان نادیده گرفت.
زیرا وظیفه متخصص سئو است که پس از شناخت کلمات و درک نیازهای کاربران آن ها را به درستی در وبسایت استفاده کند تا در نهایت نتیجه آن سبب رشد و پیشرفت سایت شود، در ادامه برخی از کلمات کلیدی را با هم می آموزیم که می تواند برای بازاریابی محتوا بسیار کمک کننده باشد.
کلمات کلیدی معرف بازار
این کلمات با توجه به نام آنها معرف حرفه و زمینه فعالیت وبسایت شما می باشند به این معنا که مخاطبان شما با این کلمات از تجارت و صنعت شما صحبت می کنند و ساده ترین عباراتی هستند که زمان معرفی شما به ذهن مخاطب می آید، رقابت و رتبه گرفتن در این کلمات تا حدودی دشوار است امــا اهمیت آن بسیار زیاد، پس اهمیت آن ها را از یاد نبرید.
بعنوان مثال شما وبسایتی در زمینه اوازم قنادی دارید، کلمات کلیدی معرف بازار در زمینه کاری شما عبارتند از:
- لوازم قنادی
- لوازم پخت کیک
- لوازم پخت شیرینی
- تجهیزات قنادی
- ترازوی قنادی
اما چگونه می توانیم این کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟
تنها کافیست به سوالاتی از قبیل، کسب و کار من با چه عبارت هایی معرفی می شود؟ کاربران کسب و کار من را با چه عناوینی می شناسند؟ افراد مختلف گونه کسب و کار من را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند؟
با فکر کردن به این سوالات و یافتن پاسخ می توانید کلمات معرف بازار را پیدا کنید، بعنوان مثال آیا کسب و کار شما تنها با عبارت لوازم قنادی معرفی می شود؟ بعید است که تنها معرف وبسایت این عبارت باشد، با بررسی وبسایت خود می توانید به عباراتی همچون، سایت خرید لوازم قنادی، فروش وسایل پخت کیک، فروش لوازم شیرینی پزی و… برسید که معرف فعالیت شما می باشد.
کلمات کلیدی معرف مشتری
این کلمات عباراتی هستند که کاربران و مخاطبین شما بوسیله آن ها خود را معرفی می کنند، این عبارات نیز در سئو اهمیت بسزایی دارند، زیرا می تواند پل ارتباطی بین شما و مخاطبانتان باشد. بعنوان مثال اگر شما وبسایتی در زمینه ارائه مدرک فنی حرفه ای دارید، کلماتی همچون مهارت جوی آرایشگری، مهارت جوی انصراف داده طراحی لباس، هنرجوی فنی حرفه ای، کارآموز فنی حرفه ای و… بعنوان کلماتی هستند که کاربران خود را معرفی می کنند و با استفاده از این کلمات می توان شناخت دقیقی از پرسونای مخاطب خود داشته باشید.
همواره این نکته را به یاد داشته باشید سئو تنها برای رسیدن به صفحه اول گوگل و رتبه گرفتن در آن نمی باشد، بلکه می توان با استفاده از راهکارهای سئو ارتباط قوی بین وبسایت و مشتریان خود برقرار کنید تا در نهایت فروش وبسایت را افزایش دهید.
کلمات کلیدی معرف محصول
این کلمات دقیقا آنچه که شما در وبسایت خود می فروشید را توصیف می کند، به این معنا که دقیقا همان عبارت هایی هستند که کاربر آن ها را سرچ می کند و به دنبال آن می گردد؛ بعنوان مثال اگر وبسایت شما در زمینه فروش تلویزیون فعالیت دارد در کنار محصول خود عینا مدل و برند تولید کننده آن را ذکر کنید، مانند: تلویزیون سونی X8000H ، تلوزیون سامسونگ TU8500 و…
پس عنوان کامل، نام دقیق محصول، مدل آن ، برند و مشخصات اصلی تلویزیون بسیار مهم است.
برای پیدا کردن این کلمات مهم است که بدانید کاربران محصول شما را با چه عناوینی می شناسند و همچنین نام تجاری و اطلاعات کاملی در رابطه با محصول خود داشته باشید، در نهایت زمانی که به دنبال پاسخ برای این سوالات هستید می توانید کلمات کلیدی معرف محصول را به درستی شناسایی و در وبسایت خود استفاده کنید.
قطعا کلمات کلیدی معرف محصول تأثیر بسزایی در افزایش نرخ تبدیل مشتریان دارد.
کلمه کلیدی معرف رهبران کسب و کار
این کلمات شاید کمی شما را دچار چالش کند و به خوبی متوجه آن نشوید اما نگران نباشید توضیح آن بسیار ساده است؛ در هر صنعتی همواره افرادی و پیشروهایی وجود دارند که پس از گذشت سالیان طولانی همواره نام آن ها جاودان است، از این می توانید این کلمات را در حوزه خود جستجو کنید و آن ها را در وبسایت خود در نظر داشته باشید.
مانند، انواع ماءالشعیر که اغلب افراد همچنان نام آن را دلستر یاد می کنند، پودر شستن لباس که اگرچه نام های بسیار زیادی و تولید کنندگانی زیادی آن را تولید می کنند اما همچنان نام برف ماندگار بوده و عده ای آن را با برف و یا تاید می شناسند.
همچنین توجه به رهبران و افراد پیشرو در حوزه فعالیت وبسایت شما می تواند بسیار کمک کننده باشد؛ زیرا همواره آن افراد حرف اول را در حوزه کسب و کار شما می زنند و به نوعی می توانید با آن ها برای کاربران خود جلب توجه کنید.
بعنوان مثال وبسایت آمازون یک مرجع معتبر و قدرتمند در وبسایت های فروشگاهی است یا وبسایت MOZ مرجع معتبری در زمینه آموزش سئو و…(اگر می خواهید از وبسایت MOZ برای آموزش بیشتر استفاده کنید بهتر است با فیلترشکن وارد شوید زیرا برخی محدودیت هایی برای کاربران ایرانی دارد)
کلام آخر
در این مقاله آموختیم که شناخت انواع کلمات کلیدی در سئو می تواند سبب رشد وبسایت و کسب و کار شما شود و تا حد زیادی ترافیک وبسایت شا را افزایش دهد. همچنین نمونه کلمات کلیدی در مقاله گفته شد. در تحقیق کلمات کلیدی همواره پویا باشید و به جستجوی کلمات بهتر در زمینه فعالیت وبسایت خود ادامه دهید تا نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.
همچنین برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه تحقیق کلمه کلیدی می توانید از مقاله کانسپت کلمه کلیدی و سختی کلمه کلیدی را چگونه محاسبه کنیم، استفاده کنید تا وبسایت خود را به راحتی به صفحه اول برسانید.
دیدگاهتان را بنویسید