کلمه کلیدی طولانی در سئو
کلمات کلیدی طولانی در سئو
کلمه کلیدی طولانی در سئو یا همان Long Tail Keywords به کلمات کلیدی گفته میشود که از چند کلمه تشکیل شده اند و کاربران برای جست و جو آن را تایپ میکنند.
سئو بهتر به این معنا است که در کلمه کلیدی پر جست ج جو رتبه بهتری داشته باشیم. امروزه کلمات کوتاه مورد توجه بیشتری قرار میگیرند زیرا مخاطب سعی دارد کوتاه ترین کلمه ی نزدیک با سوال خود را در گوگل سرچ کند.
در کل 3 نوع کلمه کلیدی در سئو وجود دارد.
1-کلمه کلیدی کوتاه در سئو: مثل لباس مجلسی
2-کلمه کلیدی بلندتر: مثل لباس مجلسی زنانه
3-کلمه کلیدی طولانی در سئو: لباس مجلسی زنانه بلند
کلمه کلیدی کوتاه در موتور جست و جو های گوگل میزان سرچ بالایی دارند. لازم به ذکر است بدانید کلمه کلیدی طولانی در سئو نام دیگرش دم دراز است که آن را از اژدها برداشته اند.
بعد از مدتی عدهای از متخصصان به این نتیجه رسیدند که برای گرفتن رتبه بهتر در صفحه نتایج گوگل باید بر روی کلمات تخصصی و طولانی تمرکز کنند. این عبارت های چند قسمتی در نمودار توزیع کمتری دارند به همین دلیل است که این کلمات تخصصی و چندقسمتی به کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keyword مشهور شده اند.
یکی از مهمترین دلایل اینکه امروزه از کلمات طولانی در سئو بیشتر استفاده میشود پیشنهادات خود گوگل هنگام جستجوی یک عبارت کوتاه است. به محض اینکه شروع به نوشتن عبارت مورد نظر خود میکنید، گوگل پیشنهاداتی را به شما نمایش میدهد که عموما طولانی بوده و شما را به موضوع مورد نظرتان نزدیک تر میکند.
اگر جایگاه شما در یک عبارت در صفحه اول گوگل ثبت شده است آمار و ارقامی که توسط ابزار سرچ کنسول ارائه میشود کاملا دقیق و کاربردی هستند پس از استفاده کردن کلمات کلیدی طولانی در سئو نا امید نشوید زیرا در ظاهر شاید کم ارزش باشند اما در بازه زمانی ۱ ماهه میتوانید میزان سرچ زیادی را دریافت کنید.
برخی از سئو کاران زمان و هزینه بالایی صرف کلمات کلیدی کوتاه میکنند که کلمات طولانی نیاز به هزینه و زمان کمتری دارد. لازم به ذکر است هنگام تولید محتوا برای کلمات کلیدی طولانی 4 نکته زیر را فراموش نکنید.
1-تنوع در تگ تایتل و هدینگ ها
2-قرار دادن کلمه کلیدی طولانی در تمامی عناصر سایتتان
3-تنوع در لینک های داخلی
4-استفاده از پیشنهادات گوگل
اهمیت کلمات کلیدی طولانی برای سئو
در ادامه توضیح میدهیم را باید از کلمه کلیدی طولانی استفاده کرد.
یکی از فاکتورهای مهم در استرااژی سئو تعیین کلمات کلیدی هدف برای سایت و ایجاد محتوا بر اساس آن می باشد. انتخاب کلمات کلیدی تک یا نهایتاً 2 کلمه ای کوتاه و پررقابت است. این کلمات دارای ترافیک سرچ بسیار بالایی هستند و در صورت موفقیت در کسب رتبه های بالا برای این کلمات ، کسب و کار شما رونق خیلی خوبی خواهد یافت. اما وجود رقابت بسیار شدید در این کلمات سبب می شود کسب رتبه مناسب بسیار سخت و پرهزینه باشد و زمان زیادی از شما بخواهد. با توجه به اینکه کسب موفقیت در کلمات کلیدی کوتاه و پررقابت، نیازمند داشتن صبر و حوصله است می توان گفت که درصد بالایی از کسب و کارهایی که این کلمات را برای سایت خود انتخاب کرده اند، با شکست مواجه شده اند در این صورت شما میتوانید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و دریافت رتبه خوب از طرف گوگل را ببینید. لازم به ذکر است بدانید کلمات طولانی جزئی تر و دقیق تر هستند و شما هرچه کلمه کلیدی طولانی تری داشته باشید دیگر با یک دسته بندی بزرگ مواجه نمیشوید.
برای درک این موضوع بهتر است بگوییم وقتی میخواهید محتوایی مرتبط با لباس مجلسی تولید کنید با دسته بندی بزرگی مواجه میشوید اما اگر برای لباس مجلسی زنانه بخواهید محتوا تولید کنید دسته بندیتان کوچک تر میشود.
ختم کلام:
ما در این مقاله کلمه کلیدی طولانی در سئو را بررسی کردیم و اهمیت آن در سئو را گفتیم. استفاده از کلمه کلیدی طولانی نیاز به زمان و هزینه بالا ندارد و کار شما را راحت تر میکند.
دیدگاهتان را بنویسید