کانسپت کلمه کلیدی
کانسپت کلمه کلیدی آن مفهوم و هدفی است که کاربربا سرچ کردن خود در زمینه های متفاوت به دنبال آن می باشد و یکی از موضوعات مهم و اساسی در سئو به شمار می اید.
برای شروع توضیحات در رابطه با این موضوع مهم نیاز است تا ابتدا بدانیم کلمه کلیدی در سئو چیست و چه اهمیتی در سئو دارد. پس در ادامه همراه ما باشید . . .
کانسپت کلمه کلیدی به زبان ساده
{لینک دانلود رایگان ویدئو در پایین صفحه}
کلمه کلیدی در سئو
کلمه کلیدی را می توان این گونه خلاصه معرفی کرد که محتوا و موضوعاتی که در یک عبارت و چند کلمه محتوای صفحه ای از سایت را به خواننده آن مطلب اطلاع می دهند.
به طور جزئی تر و دقیق تر می توان گفت کلمه هایی که بعنوان کلمات کلیدی انتخاب می شوند، عبارات و کلمات پرجستجو از جانب کاربران می باشد که طی گذشت مدت زمانی بعنوان کلمات پرتکرار شناخته می شوند.
پس اگر لازم باشد تمام محتوا و اطلاعات یک صفحه از وبسایت را بصورت یک کلمه و یا عبارت خلاصه بگوییم، می توان همان کلمات کلیدی صفحه را معرفی کنیم.
در ادامه پادکست کانسپت و مفهوم کلمه کلیدی بصورت کوتاه و مختصر می تواند تمامی آنچه در رابطه با مفهوم و اهمیت کانسپت کلمات کلیدی در سئو نیاز دارید را به شما انتقال دهد، پس این چند دقیقه طلایی را از دست ندهید:
اهمیت کلمه کلیدی در سئو
ابتدا لازم به ذکر است که برای تولید محتوا نیاز است تا کلمه کلیدی هایی را استفاده کنیم که ارتباط بیشتری با محتوای ما داشته باشد، این گونه می توان شانس خود را برای قرار گرفتن در صفحه اول و جایگاه مناسبی در موتور جستجوها افزایش دهیم.
در ادامه در ارتباط با اهمیت کلمه کلیدی در سئو می توان گفت، این کلمات هستند که ما را به مخاطبان وصل می کنند، کاربران با جستجو در گوگل و یا دیگر موتور جستجوها بوسیله کلمات کلیدی به آن چه که می خواهند وصل می شوند.
می توان گفت از طریق کلمات کلیدی می توانیم ترافیک ورودی وبسایت خود را افزایش دهیم و همچنین در ادامه آن با بالا رفتن ترافیک وبسایت و افزایش میزان بازدید به تبع فروش و کسب درآمد نیز افزایش می یابد. پس با استفاده درست و مناسب از کلمه کلیدی در محتوای وبسایت علاوه به برطرف کردن نیاز کاربران می توان سوداوری بیشتری نیز برای وبسایت خود داشته باشیم.
کانسپت و مفهوم کلمه کلیدی چیست؟
کانسپت به معنای مفهوم می باشد اما مفهوم چه چیزی و در سئو، کانسپت یک کلمه کلیدی چیست؟
سال های گذشته با جستجو کردن یک کلمه کلیدی در گوگل و یا دیگر موتور جستجوها همان کلمه و یا عبارت مورد نظر اشخاص، بدون هیچ تغییری در محتوای صفحات مختلف وبسایت ها جستجو می شد و در نتیجه هر آنچه را که شامل آن عبارت یا کلمه باشد به افراد نمایش می داد.
اما این روش امروزه دیگر مورد کاربرد و استفاده الگوریتم های گوگل نمی باشد، زیثرا الگوریتم ها هوشمندانه تر عمل کرده و هر روزه تلاش گوگل بر آن است تا افراد نتایج مرتبط تری ازجستجوهای خود دریافت کنند.
با آپدیت های جدید الگوریتم های گوگل، سعی بر آن است تا با سرچ کاربران، معنا و مفهوم و یا بهتر است بگوییم نیت و مقصود افراد از عبارت سرچ شده درک شود و سپس صفحاتی که حاوی عبارت سرچ شده می باشد و علاوه بر آن نیت کاربر را نیز در بردارد در نتیجه جستجوها نمایش می دهد.
امروزه تعداد صفحات وب به طور چشمگیری در حالف افزایش می باشد زیرا هر وبسایتی ازتعداد صفحات بسیار زیادی تشکیل شده است که چند مورد آن را می توان گفت:
- صفحه اصلی سایت
- دسته بندی ها
- صفحه محصول
- مقالات وبسایت
- دسته بندی ویدئو ها
- گالری تصاویر
- و بسیاری از صفحات دیگر که هر سایت با توجه به اهدافی که داردئدر نظر گرفته است و موتور جستجوها این صفحات را بررسی کرده و به نمایش کاربران می گذارند.
حال در نظر داشته باشید اگر بخواهیم محصولات خود در یک وبسایت را با چند کلمه سئو کنیم تا بتوانیم از آن طریق افراد بیشتری را به سمت وبسایت خود جذب کنیم و سبب بالا رفتن میزان آشنایی افراد با محصولات خود شویم آیا لازم است که برای همه کلمه های کلیدی مورد نظر، صفحه محصول در وبسایت خود ایجاد کنیم تا بتوانیم امتیاز مثبتی را برای سئوی وبسایت خود دریافت کنیم؟
قطعا خیر، زیرا همانطور که پیش تر نیز ذکر شد علاوه بر اهمیت کلمه کلیدی، کانسپت کلمه نیز مساله مهمی در سئو می باشد و نقش بسیار پررنگی دارد.
برای استفاده هر کلمه کلیدی ابتدا باید به هدف خود از استفاده آن در مقاله پی ببریم و تعیین کنیم کلمه کلیدی انتخابی ما برای رفع چه نیازی از کاربر در نظر گرفته شده است.
زیرا اگر کانسپت یک کلمه کلیدی در نظر کاربران و با توجه به سابقه سرچ کاربران محصول باشد اما افراد به اشتباه و بدون توجه به این مسائل آن را کلمه کلیدی مقاله در نظر بگیرند و در مقاله از آن استفاده کنند ،هیچ سودی برای وبسایت آن ها ندارد و احتمال از دست دادن جایگاه و رتبه فعلی وبسایت را نیز به همراه دارد، زیرا امروزه عملکرد گوگل بسیار پیچیده و متناسب با نیاز کاربران می باشد. برای درک این موضوع در ادامه این مقاله همراه ما باشید.
اشتباهات افراد در انتخاب کانسپت کلمات کلیدی
برخی اوقات افراد هنگام انتخاب کلمه کلیدی دچار اشتباهاتی می شوند که ممکن است منجر به تخریب جایگاه و رتبه وبسایت آن ها شود. برخی از این اشتباهات را می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- انتخاب کلمه کلیدی پر رقابت
- انتخاب کلمات کلی و گسترده با محدوده ی وسیع
- انتخاب کلمه کلیدی بدون مخاطب
- استفاده از کلمات کلیدی که قابل تبدیل نمی باشند
- تمرکز بر یک کلمه کلیدی
اما در مقابل می توان محتوای خود را بر روی مفاهیم و کانسپت کلمه متمرکز کرد.
زیرا تجربه و شواهد نشان داده است تنها بوسیله تحقیق کلمه کلید و استفاده از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی نمی توان وبسایت مورد نظر را به رتبه برتر گوگل و دیگر موتور جستجوها برسانیم، این به معنای بیهوده بودن استفاده از آن ها نیست، بلکه به معنای الزام و کاری ضروری می باشد اما در مرحله بعد نیاز است در تولید محتوای خود به مفاهیم کلمه کلیدی پرداخته شود و تنها با تحقیق کلمه کلیدی شروع به تولید محتوا نشود.
زیرا نکته مهم و کلیدی این است که، موتورهای جستجو و مهمتر از همه گوگل کلمه های کلیدی را بر طبق مفاهیم کلمه کلیدی دسته بندی خواهند کرد.
بعنوان مثال در نظر بگیرید که در وبسایتی کلمه کلیدی شما “آموزش کامپیوتر” است و در تحقیق کلمه کلیدی با کلمه “یادگیری کامپیوتر” هم مواجه شده اید، اکنون نیاز است تا بررسی کنید که این دو کلمه آموزش کامپیوتر و یادگیری کامپیوتر که بسیار به یکدیگر نزدیک هستند آیا هم کانسپت نیز می باشند؟ آیا می توانیم هر دوی آن ها را در یک مقاله بیاوریم و یکی را کلمه کلیدی اصلی و دیگری را بعنوان کلمه کلیدی فرعی در نظر بگیریم؟
برای هم کانسپت بودن نیاز به بررسی نتیجه جستجوها در گوگل می باشد که بتوان تشخیص دهیم کلمات هم کانسپت هستند یا خیر تا بتوانیم از این طریق علاوه بر پیدا کردن کلمات مرتبط از کنیبالیزیشن در سایت نیز جلوگیری کنیم. اگر نمی دانید کنیبالیزیشن چیست می توانید مقاله ای با همین عنوان را بر روی وبسایت خانوم سین مطالعه نمایید.
برای تحقیق کلمه کلیدی می توانید از مقاله آموزش تحقیق کلمه کلیدی خانوم سین به همراه ویدئو رایگان اموزش استفاده کنید تا تمام نکات مهم و روش های تحقیق کلمه کلیدی را بیاموزید و همچنین در ادامه می توانید با استفاده از مقاله ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی با 16 ابزار مختلف و کاربردی برای تحقیق کلمه کلیدی و همچنین انتخاب کلمه کلیدی اشناشوید.
عملکرد گوگل در برابر کانسپت کلمات کلیدی چیست؟
ابتدا با یک مثال برای درک بهتر این مساله به توضیح و ادامه کانسپت کلمه می پردازیم.
همانطور که پیش تر نیز ذکر شد گوگل در جستجوهای افراد به دنبال پیدا کردن مفهوم و نیت آن ها از عبارت سرچ شده و نمایش بهترین لیست نتایج می باشد، از این رو در میان وبسایت ها و صفحاتی از وب که کلمه کلیدی مورد نظر وجود دارد جستجو کرده و تنها مطالبی را نمایش می دهد که با مفهوم و هدف کاربر از آن جستجو همخوانی داشته باشد.
بعنوان مثال در نظر بگیرید، فردی که عبارت «اتو مو» را سرچ می کند، در نتایج گوگل نمی توان اتوی لباس را پیدا کرد، و این نشان دهنده هوشمندانه بودن جستجوها می باشد که تنها بر اساس کلمه سرچ نمی کند.
در مرحله اول عبارت جستجو را درک کرده و می توان گفت می فهمد که کاربر به دنبال چه موضوعی است و آن گاه به دنبال پیدا کردن آن صفحات بر اساس فهم و درک خود است.
مثال بهتر و واضح تر در این زمینه را می توان این گونه کرد که:
درنظر بگیرید زمانی که شما کلمه «مدل شلوار» را درگوگل سرچ می کنید، بعید است که در صفحاتی که به شما نمایش می دهد هیچکدام ارتباطی با خرید شلوار داشته باشد و یا فروشگاهی جهت خرید را به کاربر در صفحات اول نمایش دهد، زیرا گوگل به خوبی درک کرده که نیت و هدف کاربر از جستجوی «مدل شلوار» تماشای مدل های مختلف شلوار می باشد و قصد خرید ندارد. به همین دلیل صفحاتی را در لیست نتایج کاربر نمایش می دهد که مرتبط با مدل شلوار باشد.
در این شرایط حتی اگر شخص عبارت «انواع شلوار» را هم جستجو کند با درصد خطای بسیار کمی و احتمال بسیار بالایی نتایج جستجو با عبارت «مدل شلوار» یکسان است و یا حداقل شبیه به هم می باشند، شاید سوال باشد که چرا با توجه به متفاوت بودن این دو عبارت اما ممکن است نتایج آن ها شبیه و نزدیک به هم باشد؟
به راحتی می توان گفت زیرا این عبارت ها هر دو یک مفهوم را به گوگل می رسانند و یا می توان گفت کلمات کلیدی هم کانسپت و هم مفهوم و معنا می باشند.
پس با دو مثال به صورت واضح متوجه شدیم که کانسپت کلمه چیست و همچنین گوگل علاوه بر توجه به کلمات کلیدی، اولویت و مسئله مهم تر برای آن مفهوم کلمه کلیدی می باشد.
4نکته مهم برای پیدا کردن کانسپت کلمه های کلیدی
1.کشف کلمات جدید
با توجه به ایده ها، در کلمات کلیدی پر رقابت سعی کنید از ایده ها در رابطه با آن کلمات کمک بگیرید و آن گاه کلمات هم کانسپت جدیدی را کشف کنید تا بتوانید با رقابت کمتری به صفحه اول برسید و در لیست جستجوهای افراد قرار بگیرید.
برای کشف کلمات کلیدی مختلف می توان از ابزارهای مختلفی از جمله Google Search Console و هم چنین می توانید از مقاله ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید و پس از یافتن کلمات به پیدا کردن کلمات مهم و هم کانسپت با کلمه کلیدی پر رقابت بپردازید.
2.اصلاح کننده های کلمه کلیدی
از اصلاح کننده های کلمه کلیدی استفاده کنید تا کلمه کلیدی شما جزئی تر شود و رتبه بندی آن ها نیز به تبع راحت تر می شود. زیرا افراد تمایل به سرچ کلمات خاص و ویژه مدنظر خود هستند. پس سعی کنید تا کلمات کلیدی را به همراه اصلاح کننده ها در نظر بگیرید.
نمونه ای از آن را می توان این گونه مثال زد که به جای به کاربردن و در نظرگرفتن کلمه کلیدی «بذر گندم» در یک وبسایت کشاورزی می توان از «قیمت بذر گندم» «بذر گندم ایرانی» «میزان بذر گندم» و غیره استفاده کرد.
3.جستجوهای مرتبط در موتور جستجوی گوگل
با استفاده از جستجوهای مرتبط در موتور جستجوی گوگل تعداد بیشتری کانسپت کلمه مورد نظر خود را پیدا کنید و از آن ها استفاده کنید. جستجوهای مرتبط، پایین صفحه در اکثر جستجوها وجود دارد و کمک بسیاری برای پیدا کردن کلمات هم کانسپت می کند.
4.خود را به جای کاربران تصور کنید
تصور کنید که از کلمه کلیدی فعلی شما چه انتظاری دارند، آن گاه به راحتی می توانید کلمات کلیدی هم کانسپت را پیدا کنید و با پیدا کردن سوال های متفاوت در رابطه با آن چه که کلمه کلیدی می خواهد تا آن را براورده کند، می توانید کانسپت کلمه بیشتری را برای خود بدست آورید.
پس نکات مهم برای پیدا کردن مفهوم کلمه کلیدی را آموختیم و با برخی روش های مهم آن نیز آشنا شدیم و همچنین برخلاف نام پیچیده و دلهره آور آن اما متوجه شدیم که بدست اوردن آن اصلا کار دشواری نیست و با تکرار و تمرین می توان آن ها را بدست بیاوریم، تنها نیاز است که ابتدا هدف اصلی خود را از کلمه کلیدی مورد نظر مشخص کنیم.
دانلود رایگان ویدئو کانسپت کلمه کلیدی
کلام آخر
در این مقاله آموختیم کانسپت کلمه کلیدی چیست. کانسپت یک کلمه کلیدی مساله بسیار مهمی در گوگل می باشد، زیرا با توجه به اهمیت بسیار زیادی که گوگل برای کاربران خود و افرادی که از این موتور جستجو استفاده می کنند، قائل است و تلاش می کند تا نزدیک ترین و بهترین وبسایت مرتبط با عبارت سرچ شده توسط کاربر را به او نشان دهد، از این رو نیاز است تا افراد نیز به مفهوم کلمه کلیدی توجه زیادی داشته باشند.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
محتوای هاب چیست؟
مشاور سئو چیست؟
کد ga چیست؟
دامنه چیست؟
منشن چیست؟
ریدیزاین سایت چیست؟
4 نظر
دیدگاهتان را ثبت کنید
عالی بود
ممنون از محتوای خوبتون
خوشحالیم از مقاله کانسپت کلمه کلیدی راضی بودید🌼💜
سلام وقتتون بخیر دوره صدای پای محتوای قدرتمند لینکهاش خوشبختانه در سایت ایسمینار موجود بودند که خواستم اطلاع بدم
و دو اشکال در ترتیب دوره های رایگان که در صفحه اصلی سایت هستند میخواستم اطلاع بدم که شماره های 11 و 16 هر دو ویدئوهاش یکسان هستند و کانسپت کلمات کلیدی هستند
و همچنین شماره 15 که مربوط افزایش فروش سایت هست ولی لینکش مربوط به استراتژی هست بسیار ممنون البته در واتسپ فرستاده بودم ولی گفتم شاید اونجا بهتون نرسه
ممنون بابت نکاتی که فرمودین. تمام موراد رفع شدن❤️