صفحه تماس با ما
گاهی اوقات در وبسایت های مختلفی پیش آمده است که با وجود قوی بودن محتوا، مقالات، صفحات محصول و خدمات و همچنین رعایت موارد مختلف در وبسایت اما نمی توان با مشتری ارتباط برقرار کرد تناسب درستی میان کاربران و مشتریان وجود ندارد.
از این رو مستاصل و گاهی ناامید می شویم اما غافل از آن هستیم که با بررسی صفحه تماس در وبسایت خود می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم و پل ارتباطی بسیار قوی برای مشتریان فراهم کنیم.
در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی های مهم صفحه تماس با ما را بررسی نماییم و بتوانید ارتباط خود را با مشتریان افزایش داده و به تبع تاثیر آن را در فروش خود مشاهده کنید.
اهمیت صفحه تماس در وبسایت
یک وبسایت را از پایه در نظر بگیریم ابتدا می توان به اهمیت کلمه کلیدی در سایت اشاره کرد که در وبسایت خانوم سین بارها به آن تاکید شده است و برای آموزش آن نیز می توانید از مقاله های آموزش تحقیق کلمه کلیدی و همچنین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی استفاده کرد.
در مرحله بعد سئو تکنیکال و موارد فنی و افزایش سرعت سایت بسیار مهم است و همچنین تولید محتوای ارزشمند و بسیاری موارد دیگر که در سئوی وبسایت، افزایش ترافیک و به تبع بالا بردن میزان فروش موثر هستند.
اما علاوه بر تمام این مسائل اگر اهمیت “صفحه درباره ما” و همچنین “صفحه تماس ما” نادیده گرفته شود نمی توانیم از تمام زحماتی که در مراحل قبل انجام داده ایم سودآوری بالایی داشته باشیم و نتیجه بگیریم و ممکن است حتی مشتریان زیادی را از دست بدهیم.
این صفحه در وبسایت با توجه به اینکه یک پل ارتباطی بین شما بعنوان صاحب یک وبسایت و کاربران است از این رو دارای اهمیت زیادی می باشد و نیاز است با دقت و به درستی طراحی شود، پس می توان اینگونه گفت که این صفحه در وبسایت یکی از بهترین راه های ارتباط افراد با شما می باشد.
یک نکته بسیار جالب که برای اکثر ما قبل از خریدهای اینترنتی پیش آمده است، زمانی که لوازم و کالای مورد نظر خود را از فروشگاه های اینترنتی انتخاب کرده ایم و نوبت پرداخت آن می رسد. برای پرسیدن سوالی در رابطه با موجود بودن کالا و یا اطلاع از نحوه کار و حتی رفع برخی مشکلات هنگام خرید به صفحه تماس سایت مراجعه کرده و با کارشناسان ارتباط برقرار می کنیم و سپس به راحتی خرید خود را تکمیل می کنیم.
این مساله در جذب کاربران، ایجاد اعتماد و احساس رضایت بسیار موثر است و می تواند موجب فروش بیشتر و تبدیل کاربران به مشتری شود.
10 ویژگی مهم صفحه تماس با ما
- عوامل و دلایل مختلفی که کاربران می توانند برای رفع آن با وبسایت تماس بگیرند در این صفحه لحاظ شود.
- آدرس ایمیل به همراه شماره تماس در این صفحه قرار داده شود که می تواند امکان ارتباط مستقیم را برای کاربران فراهم کند.
- طراحی فرم تماس مختصر و مفید جهت برقراری ارتباط کاربران با مدیران سایت که از طریق این فرم می توانند مشکلات و درخواست های خود را مطرح کنند.
- طراحی یک دکمه call-to-action در این صفحه می تواند موجب بالا بردن نرخ کلیک و همچنین ماندگاری افراد در وبسایت شود.
- محتوای خوب و شایسته کاربران در این صفحه قرار دهید.
- آدرس محل کار خود(کارخانه، شرکت و یا حتی دفتر و کارگاه های کوچک) را در این صفحه قرار دهید.
- شعبه های مختلف دفاتر حضوری خود را نیز در این صفحه از وبسایت ذکر کنید.
- اگر شعار تبلیغاتی دارید یکی از بهترین قسمت های وبسایت که می توانید قرار دهید تماس با ما می باشد.
- آدرس صفحه های اجتماعی خود از جمله واتساپ و یا اینستاگرام را قید کنید، زیرا اغلب افراد تمایل دارند تا شما را در شبکه های اجتماهی نیز دنبال کنند و با روال کار شما آشنا شوند.
- صفحه تماس در سایت را در صفحه اصلی در موقعیت مناسبی قرار دهید تا افراد به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.
نقشه گوگل در صفحات تماس با ما
اگر محل کار شما دارای دفتر یا مکان حضوری است بهتر است لوکیشن آن را بر روی نقشه ثبت و نقشه گوگل یا گوگل مپ را نیز در صفحه تماس سایت همان تماس با ما قرار دهید؛ این صفحه از این حیث اهمیت دارد که در صورت حساس بودن کسب و کار شما مشتریان یا کاربران راحت تر به شما اعتماد می کنند زیرا مطمعن می شوند که شما دارای دفتر حضوری برای ارائه خدمات هستید بنابراین مهر تاییدی بر ضمانت خدمات یا محصولات شما است، بنابراین در سئوی سایت شما نیز تاثیرگذار است.
هرچند برای خرید یا دریافت خدمات از هر وبسایتی لازم است به موارد مختلفی توجه کنید اما برخی موارد بر اعتماد سازی کاربران کمک کننده است.
فرم ارسال پیام در صفحه ارتباط با ما
همانطور که پیش تر توضیح داده شد یکی از ویژگی ها و قابلیت هایی که نیاز است در صفحه تماس در نظر گرفته شود فرم ارسال پیام و یا فرم تماس با ما می باشد. کاربران از این طریق درخواست و یا سوالات خود را ارسال کرده و کارشناسان سایت در اولین فرصت پاسخ آن را ارسال می کنند.
از این رو در رابطه با فرم ارسال پیام نیز نکاتی وجود دارد که با رعایت آن می توان دسترسی افراد را آسان تر کرده و همچنین افراد با سطح سواد و دانش متفاوتی بتوانند به راحتی پیام ارسال کنند.
- از کارکرد درست و بدون خطای فرم تماس و ارسال پیام خود مطمعن شوید.
- فرم را ساده و قابل دسترسی برای افراد متعددی طراحی کنید.
- فیلدهای اجباری را تا جای ممکن در فرم کاهش دهید.
- پس از دریافت پیام به کاربر اطلاع دهید که پیام او دریافت شده است.
- زمان پاسخ به کاربر را به حداقل برسانید.
- جهت جلوگیری از ارسال ایمیل اسپم کد کپچا را فعال کنید.
- گزینه های پیش فرض را به گونه ای قرار دهید تا افراد زمان کمتری را صرف کنند.
فرم ارسال پیام یکی از راه های اعتماد سازی بین کاربر و وبسایت است که می تواند بین شما و کاربرانتان تعامل ایجاد کند پس آن را دست کم نگیرید و از آن غافل نشوید؛ توجه کنید شاید طراحی صفحه تماس به نحو احسنت بصورت مستقیم در سئوی سایت تاثیرگذار نباشد اما قطعا در نهایت به صورت غیر مستقیم تاثیر نهایی آن قابل مشاهده است.
به این صورت که شما میان کاربران و وبسایت تعامل ایجاد می کنید و کاربر با وبسایت مورد نظر احساس راحتی و اعتماد می کند بنابراین اگر وبسایت فروشگاهی باشد قطعا با خیال راحت تر خرید خود را از فروشگاه انجام می دهد، اگر ارائه خدمات باشد آسان تر از نیروهای خدماتی یا خدمات وبسایت استفاده می کند و… که به صورت غیر مستقیم در سئو و بهینه سازی سایت تاثیرگذار بوده است.
چند اشتباه طراحی صفحه تماس با ما
1- قرار دادن صفحه تماس در جای اشتباه از وبسایت، توجه کنید این صفحه از سایت باید در قسمتی از وبسایت قرار بگیرد که کاملا قابل مشاهده باشد و کاربران به راحتی بتوانند صفحه را مشاهده کرده و به آن دسترسی داشته باشند، بنابراین در انتخاب محل قرار گیری این بخش از سایت با طراح سایت خود گفت و گو کنید و بهترین مکان را انتخاب کنید تا به راحتی قابل دسترس کاربران باشد.
بعنوان مثال قرار دادن آن در فوتر یا هدر سایت بهترین بخش برای قرار دادن صفحات تماس باما یا در باره ما استو
2- در نظر نگرفتن صفحه ای بعنوان صفحه تماس پا ما!! بله درست متوجه شدید اما این اشتباه نیست بلکه یک فاجعه است حتی اگر وبسایت شما به گونه ای است که لزومی به ارتباط بین شما و کاربرانتان وجود ندارد اما قرار دادن یک راه ارتباطی برای شرایط ضروری قطعا بهترین انتخاب است.
3 نمونه متن صفحه تماس با ما
توجه داشته باشید با توجه به زمینه فعالیت شما طراحی این صفحه از سایت نیز می تواند متفاوت باشد، بعنوان مثال اگر وبسایت شما یک فروشگاه اینترنتی مانند آمازون یا ایمالز می باشد از این رو افراد متفاوت از اقشار مختلف جامعه مخاطبان شما می باشند.
بنابراین سبک طراحی این صفحه باید به گونه ای باشد تا تمام سنین و افراد جامعه را شامل شود و یا مثالی دیگر را می توان یک وبسایت ارائه دهنده خدمات آموزشی در زمینه ای خاص اشاره کرد که به تبع مخاطبان آن نیز افراد محدودی می باشند.
چند نمونه عکس ارتباط با ما
در ادامه به معرفی 5 نمونه طراحی صفحه ی تماس یا همان عکس تماس با ما می پردازیم که اکثر ویژگی هایی که پیش تر به آن اشاره شد را دارا می باشند.
1- وبسایت Choice Screening
وبسایت Choice Screening در طراحی صفحه ی تماس با ما ابتدا با یک عنوان جذاب”با یک نفر صحبت کنید” شروع شده است که در ابتدای صفحه مشاهده می شود و در ادامه محتوا و گزینه های طراحی شده در این صفحه از وبسایت نیز بسیار درست و با دقت طراحی شده است.
2- وبسایت enamad.ir
علاوه بر کامل و خلاصه بودن این صفه تماس در وبسایت enamad.ir یکی دیگر از ویژگی هایی که بسیار در این سایت به چشم می آید امکان زوم کردن بر روی نقشه سایت و پیدا کردن موقعیت دقیق دفتر است.
3- سایت Tune
این صفحه از وبسایت Tune دارای ویژگی ها و امکانات بسیار زیادی از جمله دکمه کال تو اکشن، فرم های تماس متفاوت برای پاسخ به سوالات خاص کاربران و اطلاعات به صورت واضح است که می تواند الگوی مناسبی برای طراحی چنین صفحاتی باشد، برای مشاهده دقیق بهتر است به آدرس درج شده مراجعه نمایید.
کلام آخر
در این مقاله آموختیم که صفحه تماس یکی از روش های ارتباطی با کاربران است که می تواند کاربر را در وبسایت به مشتری تبدیل کند پس مهم است که بدانیم ویژگی های مهم صفحه تماس با ما چیست و چگونه می توان این صفحه را بهینه کرد.
دیدگاهتان را بنویسید