کامنت مارکتینگ
کامنت مارکتینگ
کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه می تواند یک پله محکم و استوار از نردبان موفقیت برای یک سایت یا فروشگاه اینترنتی باشد.
اما سوال بسیار مهمی که برای شما پیش می آید این است که چگونه این تکنیک می تواند تا این حد بر پیشرفت وبسایت موثر باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با اصول بازاریابی کامنت و نحوه به کار بردن آن توضیح دهیم.
کامنت مارکتینگ چیست
این تکنیک شامل نظرات و دیدگاه هایی است که کاربرهای وبسایت ها و شبکه های اجتماعی نظرات خود را در رابطه با محصول و یا اطلاعاتی که در آن صفحه موجود است در قالب کامنت ثبت می کنند.
در واقع می توان گفت این تکنیک فقط به معنای گذاشتن کامنت در هر وبسایت یا در هر زمانی نیست، بلکه در زمان مشخص و وبسایت مشخص برای کامنت گذاری بسیار مهم است، زیرا اگر این دو معیار درست انتخاب شوند می تواند وبسایت را به موفقیت برساند و موجب افزایش ترافیک سایت شود.
” کامنت مارکتینگ در ظاهر ساده اما در عمل پیچیده و هوشمندانه است”
اصول کامنت مارکتینگ
اصول کامنت و بازاریابی کامنت یکی از مباحث مهمی در این زمینه است که افراد کمتری از آن آگاهی داشته و آن را اجرا می کنند، برخی افراد نیز تصور می کنند با گذاشتن چند کامنت با معنی و گاهی حتی بی معنی می توانند تکنیک را اجرا کنند و از آن نتیجه هم بگیرند!
لازم است بدانید بازاریابی دیدگاه نیز اصول و روش های خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم تا بتوانیم آن را اجرا کرده و بهترین بازخورد را از آن دریافت کنیم.
6 اصل مهم در کامنت مارکتینگ
گاهی اوقات در شرایطی رتبه بندی های گوگل بسیار حساس و شرایط بسیار رقابتی می شود، در چنین شرایطی ممکن است با گذاشتن چند کامنت درست و اصولی بتوانیم در این رقابت رتبه برتر گوگل را به دست بیاوریم در ادامه به چند اصل مهم در این حوزه اشاره کرده ایم.
1-نوع کامنت و موضوع کامنت
حتما به این موضوع توجه شود کامنت و مطلبی که کامنت را در زیر آن ثبت می کنیم با یکدیگر همخوانی داشته باشند.
2-احترام به باقی کاربران
“مایه دولت ابد، ادب است. . . . . .سایه رفعت و خرد، ادب است”
در تمامی کامنت سعی کنید حتما ادب و احترام را به باقی کاربرها و نویسنده مطلب رعایت کنید حتی اگر مطلب و نظرات مخالف با عقیده شما است می توانید نظر خود را با احترام و ادب در کامنت بیان کنید.
3-کامنت خارق العاده ثبت کنید
با ثبت کردن یک کامنت عادی و شبیه با کامنت باقی افراد نباید انتظار داشته باشید تا رسالت مارکتینگ کامنت را به درستی انجام داده باشید و منتظر دریافت نتیجه نشسته باشید.
باید تلاش کنید تا کامنت شما اطلاعاتی را به کاربران بدهد که به دنبال آن هستند، چیزی که برای آن ها اهمیت دارد و مشابه آن اطلاعات شما را در جای دیگر پیدا نکنند.
4-املا، دستور زبان و نگارش در کامنت
همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد بازاریابی دیدگاه روشی بسیار ساده اما بسیار هوشمندانه و دارای جزییات می باشد، به سبک نوشتن کامنت، لحن کامنت و املای کلمات دقت کنید زیرا می تواند بسیار موثر باشد.
5-پاراگراف بندی جملات
اکثر افراد به اشتباه تصور می کنند در کامنت نیازی به گذاشتن علائم و نشانه ها و همچنین پاراگراف بندی جملات نیست.
در صورتی که اگر حتی در کامنت نیز این کار انجام نشود و جملات طولانی و پشت سر هم نوشته شود بسیار خسته کننده می شود و ممکن است کاربران به دلیل اذیت شدن چشم ها و خستگی کامنت طولانی را هر چند باارزش رها کنند.
6-صداقت در عمل
شاید احساس کنید این مورد با درس معارف اشتباه شده است اما نه درست است و اشتباهی صورت نگرفته است، در هر کاری صداقت پاسخگو است حتی در کامنت گذاری، شما می توانید هنگام کامنت گذاشتن هدف خود را واضح و روان توضیح دهید.
در اینصورت با نشان دادن صداقت کار خود به احتمال زیاد از کامنت شما بیشتر حمایت شده و فیدبک بیشتری در سایت می گیرد و همچنین نتیجه ای که از کامنت می گیرید رضایت بخش است.
تاثیر کامنت مارکتینگ در رشد وبسایت
فرض کنید وارد صفحه ای از وب شده اید و مطلب را مطالعه کرده و به پایان رسیده اید، چه چیزی توجه شما را جلب می کند؟
اگر در آن صفحه کاربران کامنت های زیادی را ثبت کرده باشند قطعا شما نیز کنجکاو می شوید بدانید در رابطه با چه موضوعی صحبت شده است؟
آیا پاسخ سوالاتی که در ذهن شما هست را می توانید در بین کامنت ها پیدا کنید یا خیر و این باعث می شود تا مدت زمان بیشتری را در وبسایت سپری کنید و این به نفع صاحب کسب و کار است.
اگر موثر بودن این موضوع را نمی دانید بهتر است مقاله زمان ماندگاری در سایت را در وبسایت خانوم سین مطالعه کنید تا با تاثیر کامنت مارکتینگ بر این موضوع آشنا شوید.
کامنت برای محصولات
قطعا اکثر افرادی که در ایران زندگی می کنند در چند سال اخیر نام سایت فروشگاهی دیجی کالا را شنیده اند، دیجی کالا توانسته است از طریق ثبت کامنت برای محصولات خود توسط خریداران محصول که همان کامنت یا بازاریابی دیدگاه می باشد موفقیت بسیاری را کسب کند و رتبه یک بازار باشد اما چگونه؟
کامنت برای محصولات در این سایت ممکن است مثبت و منفی باشد اما مسولین این سایت با منتشر کردن نظرات مثبت و منفی کاربران موجب تعامل کاربران و خریداران محصولاتش در وبسایت و مقایسه واقعی محصول می شوند.
به همین جهت کاربران زمان بیشتری را در سایت می گذرانند و همچنین به دلیل رد و بدل شدن کامنت های زیادی بین افراد اطلاعات سایت دائما در حال به روز شدن می باشد.
5 مرحله شروع کامنت مارکتینگ
1-مشخص کردن هدف از کامنت مارکتینگ
ابتدا باید بدانید هدف شما از انتخاب کامنت چیست، ممکن است افراد اهداف متفاوتی مانند دیده شدن و شهرت در شبکه های اجتماعی و یا دریافت لینک از سایت های مختلف داشته باشند، پس ابتدا مهمترین قدم مشخص کردن هدف است.
2-مشخص کردن جامعه هدف
در مرحله بعد لازم است هدف خود را مشخص کرده باشید که چه سایت هایی با کسب و کار وبسایت شما مرتبط هستند و می توانید در آن ها کامنت گذاری را انجام دهید.
با این کار می توانید برنامه ای هدفمند و مشخص را بچینید و با توجه به آن در سایت های که برای خود هدف گذاری کرده اید کامنت گذاری را انجام دهید.
3-تحقیق کردن
تحقیق کردن ضروری ترین مرحله در هر عملی می باشد، بعد از انجام دادن مراحل قبلی شما باید سایت هایی که می خواهید در آن کامنت بگذارید را برانداز کنید و در مورد آن ها تحقیق کنید.
بدانید که کاربران در آن سایت ها چه کامنت هایی می گذارند و چه سبک کامنت ها بیشتر از بقیه پسندیده تر بوده است آنگاه اقدام کنید.
4-مطلع شدن از پست جدید
بخاطر داشته باشید اصولا اولین کامنت احتمال دیده شدن بیشتری دارند پس بهتر است از سیستم های هشداردهنده مانند ایمیل و . . . کمک بگیرید تا وقتی پست جدیدی منتشر می شود بتوانید زودتر از بقیه از آن آگاه شوید.
5-استفاده از شبکه های اجتماعی
این روزها اکثر افراد از شبکه های اجتماعی مختلفی استفاده می کنند و نمی توان نقش آن را در زندگی انسان ها انکار کرد و همچنین نمی توان نقش شبکه های اجتماعی را در بازاریابی دیدگاه نادید گرفت.
مزایای کامنت مارکتینگ
- بهینه سازی و سئو سایت
- به روزرسانی محتوای سایت
- بالارفتن اعتماد کاربران به فروشگاه و وبسایت
- موثر در لینک سازی داخلی
4 نکته طلایی در کامنت مارکتینگ
با رعایت تمامی موارد گفته شده اما گاهی نکات طلایی وجود دارد که اگر رعایت شود غوغا به پا می کند که در ادامه به آن می پردازیم.
1-کامنت کاربران خود را بسیار معطل نکنید و سعی کنید در زودترین زمان ممکن کامنت ها را جواب دهید.
2-هنگام ثبت کامنت از کاربر ایمیل و یا شماره همراه بگیرید تا توسط سیستم ایمیلی و یا پیامکی بتوانید کاربر را از پاسخ شما به کامنت خودش باخبر کنید و او را مجدد به سایت خود همراهی کنید.
3-تمامی نظرات اعم از مثبت و منفی را منتشر کنید تا در مرحله اول به کاربران اعتماد بیشتری بدهید که خود را سانسور نکرده اید و در مرحله دوم می توانید از کامنت های منفی نقاط ضعف خود را پیدا کنید.
4-مراحل ثبت کامنت باید ساده و در دسترس باشد تا افراد ترغیب شوند نظرات خود را راحت و در کمترین زمان ممکن ثبت کنند.
5-صفحه پرسش های متداول می تواند بهترین پیشنهاد برای هر وبسایتی باشد، توجه شود که در این صفحه حتما جایی برای کامنت های جدید کاربر هم در نظر گرفته شود.
صفحه پرسش های متداول دائما در حال به روز شدن توسط پرسش و پاسخ کاربران می باشد و به همین جهت بسیار در این تکنیک موثر می باشد.
کلام آخر
در این مقاله روشی که از سالهای پیشین تا کنون در حال استفاده است را بررسی کردیم و با اصول کامنت مارکتینگ آشنا شدیم و همچنین به این نتیجه رسیدیم که این روش تنها به معنای گذاشتن کامنت نمی باشد و قطعا فرآیند و نکاتی دارد که باید رعایت شود.
همچنین با سبک ها و نکات مختلف کامنت برای محصولات و با مزایای بازاریابی نیز آشنا شدیم، در ادامه اگر شما نیز نکته ای را لازم می دانید و یا سوالی دارید با ما در میان بگذارید. . .
دیدگاهتان را بنویسید