استراتژی سایتم رو چطور بچینم؟
استراتژی سایتم را چطور بچینم را می توانیم ابتدا با این سوال های جذاب شروع کنیم که استراتژی چیست؟ استراتژی سایت چیست؟ گاهی برخی افراد آنقدر جواب های پیچیده و سختی را به ما تحویل می دهند که در پایان حتی از سوال خود نیز پشیمان می شویم، اما خانوم سین در وبینار چطور استراتژی یک سایت رو بچینیم کاملا روان و ساده به این سوال پاسخ داده اند.
تمام استراتژی سایت شما هدف شماست، برای پیدا کردن آن خود بهتر است ابتدا از خود بپرسید هدف شما از سایتتان چیست؟
استراتژی سایتم رو چطور بچینم؟
{لینک دانلود مستقیم ویدئو استراتژی سایت رو چطور بچینم در پایین مقاله}
هدف اصلی در سایت
همانطور که اشاره کردیم مشخص کردن هدف اصلی شما برای سایتتان می تواند در پیشرفت سایت و چیدن استراتژی سایت به شما کمک کند.
سایت ها می توانند هدف های متفاوتی مانند جذب ترافیک، فروش و برندینگ را دنبال کنند اما مساله مهم این است که هر سایت هدف خود را بشناسد.
این نکته را در نظر داشته باشید که شما بعنوان صاحب سایت و کسب و کار باید یکی از اهداف را برای وبسایت خود در نظر بگیرید.
وبسایت با هدف فروش
بارها از وبسایت هایی با عنوان های مختلف سوال شده است در رابطه با این مسئله استراتژی سوال شده است، ابتدا باید گفت اگر هدف شما برای وبسایتتان فروش است، این نکته را در نظر داشته باشید استراتژی درست آن است که روی کلماتی کار شود که منجر به فروش برای شما شوند.
بعنوان مثال سایتی که در حوزه ی رنگ کار می کند، کلمه ای که برای سایت فروش می آورد خرید رنگ است، پس باید با کلمه خرید رنگ شروع شود و روی آن کار شود و سپس به سراغ بلاگ بروند.
2 نکته طلایی در استراتژی سایت
1-اگر سایت شما فروشگاهی است همواره به این مساله دقت کنید که شما باید ابتدا روی کلمه های سودآور کار کنید و بعد به سراغ باقی داستان بروید . . .
2- برای اینکه بدانید چگونه دسته بندی آنها را بالا بیاورید می توانید در وبینارهای آموزش سئو سایت فروشگاهی، چطور محصول خود را سئو کنیم و افزایش فروش سایت خانوم سین کامل یاد بگیرید و اجرا کنید.
وبسایت با هدف جذب ترافیک و برندینگ
شاید بر ای کسانی که سایت هایی با هدف جذب ترافیک و برندینگ دارند نیز نحوه چیدن استراتژی سوال باشد و نیاز به توضیح است که جذب ترافیک و برندینگ بسیار شبیه به هم اما با تفاوت های جزئی می باشند.
یکی از کارهایی که برای برندینگ باید انجام داد سئو است، یعنی شما حتما باید سئو کنید تا برندینگ اتفاق بیفتد، اگر هدف سایت شما برندینگ است شما نیاز دارید تا بر خلاف سایت های فروشگاهی بیشتر بر روی بلاگ کار کنید.
وبسایت با هدف جذب ترافیک نیز مانند سایت خبری که به دنبال جذب ترافیک برای گرفتن ریپورتاژ هستند بسیار شبیه به برندینگ می باشند، تفاوت جزئی که جذب ترافیک با برندینگ دارد را می توان به این اشاره کرد که در برندینگ می گوییم بلاگ ها باید حوزه فعالیت خود را پوشش دهند اما در جذب ترافیک می تواند هر حوزه ای را پوشش دهد و در هر موضوعی بلاگ بگذارد.
مهمترین استراتژی در سایت ها
فراموش نشود استراتژی یک سایت اول از هر چیزی بسته به آن هدف ما دارد که در 99%موارد اکثر افراد اهدافشان از وبسایت بصورت مستقیم و غیر مستقیم فروش است.
در واقع ساده و روان می توان گفت استراتژی ما همان هدف ما می شود
استراتژی پیلارپیج و تاپیک کلاستر
یکی از استراتژی های که این روزها بسیار به گوش می رسد و اکثر افراد همچنان درک درستی از آن ندارند استراتژی پیلارپیج و تاپیک کلاستر می باشد.
پیلارپیج
پیلارپیج به معنای محتوای ستونی, یعنی یک صفحه از سایت ما که مرور کلی درباره یک موضوع دارد و تاپیک کلاستر به معنای خوشه انگور است.
بعبارتی پیلارپیج کلمه کلیدی دانه و ابتدای خوشه می توان در نظر گرفت، موضوعی است که می توان برای آن جزئیات در نظر گرفت، و در آن موضوع پیلارپیج می توانیم در مورد موضوعات پاراگراف های کوتاهی صحبت کنیم و بعد در تاپیک کلاستر برای هر موضوع کوتاه صفحه ای جداگانه ایجاد کنیم.
بعنوان مثال موضوع کرونا چیست را در نظر بگیرید، که موضوع بسیار وسیع و بزرگی است را پیلارپیج در نظر می گیریم که زیرشاخه های زیادی مانند تاریخچه، واکسن، آمار مرگ و میر و شایعه های آن و غیره…تمامی این موارد پیلارپیج هستند.
در پیلارپیج در رابطه با هر کدام از این زیرشاخه ها کوتاه و در حد 200 تا 300 کلمه صحبت می کنیم.
تاپیک کلاستر
و آنگاه در تاپیک کلاستر برای هر زیرشاخه صفحه جداگانه ای ایجاد می کنیم و کامل آن موضوع را به صورت مقاله کامل توضیح می دهیم و از صفحه پیلارپیج با همان عنوان به صفحه تاپیک کلاستر ایجاد شده لینک می دهیم.
قدم به قدم تاپیک کلاستر
ابتدا به یاد داشته باشید در سئو همه چیز به تحقیق کلمه کلیدی برمی گردد پس اگر تحقیق کلمه کلیدی را بلد نیستید می توانید آموزش تحقیق کلمه کلیدی خانوم سین را ببینید، چون با تحقیق کلمه کلیدی نیاز مخاطب را متوجه می شویم.
کلام آخر
در این مقاله یاد گرفتیم چگونه استراتژی یک سایت را بچینیم و از کجا شروع کنیم، همچنین متوجه شدیم در سایت های فروشگاهی اهمیت کلمه کلیدی از بلاگ بسیار بیشتر است و ابتدا باید روی کلمه کلیدی کار کنیم و سپس می توانیم بلاگ را پوشش دهیم.
پس این را بخاطر داشته باشید شناخت هدف سایت شما در وهله اول بسیار مهم و اساسی است.
برای دانلود مستقیم ویدئو استراتژی سایت رو چطور بچینیم اینجا کلیک کنید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
محتوای هاب چیست؟
مشاور سئو چیست؟
کد ga چیست؟
دامنه چیست؟
منشن چیست؟
ریدیزاین سایت چیست؟
9 نظر
دیدگاهتان را ثبت کنید
نظر شما در انتظار تایید است.
سلام و عرض ادب خدمت شما سرکار خانم ساجده گودرزی عزیز کمال تشکر رو از شما دارم بابت لطفی که نسبت به یکایک ما داشتین نمیدونم چقدر از عمرم باقی مونده اما به ازای هر ثانیه از عمر زندگیم از خداوند خواستارم برای شما که همیشه شاد و سلامت و موفق و سربلند باشید و همه کارهای شما مثل اب روان به اسانی به انجام برسه و به هرچی که براتون خیره با سرعت نور برسید سپاسگزارم
سلام و عرض ادب خدمت شما سرکار خانم ساجدی عزیز کمال تشکر رو از شما دارم بابت لطفی که نسبت به یکایک ما داشتین نمیدونم چقدر از عمرم باقی مونده اما به ازای هر ثانیه از عمر زندگیم از خداوند خواستارم برای شما که همیشه شاد و سلامت و موفق و سربلند باشید و همه کارهای شما مثل اب روان به اسانی به انجام برسه و به هرچی که براتون خیره با سرعت نور برسید سپاسگزارم
سلام. ممنون بابت پیام پرمهرتون و انرژِی مثبتی که میفرستین
Media error: Format(s) not supported or source(s) not foundدریافت پرونده: https://dl.khanomsin.ir/Esterateji%20-%20Site.mp4?_=1
ویدئو رو نشون نمیده و ارور بالا رو میده
سلام وقت بخیر. به زودی مشکل رو برطرف میکنیم.
خیلی خوب گفتین همیشه تو استراتژی مشکل داشتم و نمیدونستم چطور درکش کنم
ساده و روون 🥰🥰🥰🥰
خداروشکر فاطمه جان. خوشحالم با این ویدئو مفهوم استراتژی سایت رو درک کردین🙂💜
سلام کارتون حرف نداره
فقط ای کاش در مورد سایت محتوا محور توضیح بیشتری میدادیند
سلام. تشکر🍀🌼.
در سایت های محتوا محور ما باید رو بلاگ تمرکز بیشتری داشته باشیم.