چگالی کلمه کلیدی چیست
چگالی کلمه کلیدی چیست
کلمه کلیدی این واژه ای که بارها از متخصصان سئو شنیدهایم و تأکید زیادی به مهم بودن آن دارند، اما چرا کلمه کلیدی مهم است؟ آیا شما اهمیت کلمه کلیدی و نحوه پیدا کردن آن و همچنین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی را می شناسید؟ اگر با تمامی موارد ذکر شده آشنا هستید پس وقت آن رسیده که بدانید چگالی کلمه کلیدی چیست.
اما اگر هنوز بسیاری از مبحث های مهم در رابطه با کلمهی کلیدی را نمی دانند یا به آن مسلط نیستید پس به مقاله هایی که در وب سایت خانم سین به صورت کامل برای شما عزیزان آماده کردیم مراجعه کنید تا در زمینه تحقیق کلمه کلیدی به یک فرد دارای مهارت های بالا تبدیل شوید.
حالا نوبت به مبحث مورد نظر امروز می رسد، در معنای لغوی و به عبارت ساده چگالی را در کلمه کلیدی می توان اینگونه بیان کرد که مقدار و درصد به کاربردن یک کلمه کلیدی و یا عبارت کلیدی در مقایسه با کل محتوا است.
در سالهای ۱۹۹۰ به بعد افراد متخصص به این نتیجه رسیدند که کلمه کلیدی میتواند جایگاه هر صفحه در گوگل را متحول کند و استفاده زیاد از کلمه کلیدی موجب گرفتن رتبه خوبی از گوگل می شود، پس دست به کار شده و آنقدر زیاد از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کردند که دیگر محتوایی نماند و درصد زیادی از متن را کلمه کلیدی تشکیل می داد.
در این حین موتورهای جستجو از جمله گوگل، الگوریتمی را ارائه دادند که جلوی این وضعیت را در وبسایت ها گرفته و در نهایت محتوایی رتبه بگیرد که استفاده درست از کلمه کلیدی دارد و اگر بی دلیل و به تعداد زیاد کلمه کلیدی استفاده شود از طرف گوگل جریمه شود.
با توجه به روی کار آمدن این الگوریتم افراد سنجیده تر از کلمات کلیدی استفاده کردند، اما همچنان ممکن است برخی اوقات به صورت عمدی یا سهوی دچار این اشتباه شویم اگر با الگوریتم گوگل و کیوورد استافینگ آشنایی ندارید می توانید از مقاله ای با همین عنوان کیوورد استافینگ چیست استفاده کنید.
اما پس چگالی کلمه کلیدی چه می شود؟
چگالی کلمات کلیدی در سئو
کمی فرمولی به قضیه نگاه کنیم، چگالی را میتوان طبق فرمول:
A/B*100
به دست آورد که طبق این فرمول A تعداد تکرار کلمه کلیدی و B تعداد کلمه های یک محتوای متنی است؛ که می توان این گونه گفت تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی تکرار شده را بر تعداد کل کلمه های یک محتوا تقسیم کرده و مقدار به دست آمده را در ۱۰۰ ضرب می کنیم، در نهایت آنچه به دست می آید را چگالی کلمه کلیدی می گویند.
به همین راحتی با یک محاسبه ساده چگالی کلمه کلیدی را محاسبه کردیم اما شاید برایتان سؤال شده باشد که این مقدار چه عددی باشد تا بتوان گفت حالت استاندارد و یا صحیح است؟
اگر از دنبال کنندگان پیج Seo-learning01 خانم سین باشید حتماً با این جمله که سئو خط کش ندارد آشنا هستید اما این مقایسه و درصد تنها جهت کم کردن میزان خطای فرد و بالا بردن آگاهی است و در حالت کلی و عادی نیاز به تجربه و آزمون و خطا های متفاوت برای رسیدن به نتیجه درست می باشد.
بهترین keyword density در محتوا
همانطور که پیش تر ذکر شد نمی توان عدد مشخصی را به این منظور در نظر گرفت که بعنوان معیار از این پس تمام وب سایت ها با آن درصد چگالی محتوای خود را بنویسند، زیرا با توجه به هوشمند بودن الگوریتم های گوگل میزان رضایت کاربر از محتوا و بسیاری از مسائل دیگر میتواند موجب دیده شدن وب سایت و صفحه محتوای شما شود.
پس در نظر داشته باشید که بهترین keyword density در محتوا یک عدد خاص نیست، اما با توجه به تمام این مسائل برخی از متخصصان سئو بر این باورند که اگر چگالی کلمات کلیدی عددی بالاتر از ۱ تا ۳ درصد از کل متن باشد به کیوورد استافینگ دچار شده و گوگل ما را جریمه خواهد کرد.
“پس با احتیاط عمل کنید “
اهمیت چگالی کلمات کلیدی در محتوا
با توجه به آنچه که در رابطه با ارزش و اهمیت کلمات کلیدی از مقالات مختلف در وبسایت خانم سین آموختیم و همچنین تا این قسمت از مقاله در رابطه با چگالی متوجه شدیم، می توان گفت استفاده از کلمه کلیدی در مقاله ممکن است که سه حالت را به وجود بیاورد:
حالت اول، تعداد کلمه کلیدی بسیار کم است و چگالی آن پایین است.
حالت دوم، کلمات کلیدی به اندازه و چگالی آن متناسب است.
حالت سوم، کیوورد استافینگ رخ داده که به معنای استفاده به مقدار زیاد از کلمات کلیدی است.
چگالی کم در کلمات کلیدی
در این حالت شما از یک امتیاز کلمه کلیدی در متن خود غافل مانده اید، زیرا به وسیله کلمه کلیدی و استفاده از آن در سر تیتر ها، h1، متن جایگزین تصویر و غیره می توان به ربات های گوگل این مسئله را بفهمانیم که محتوای صفحه وب سایت ما در چه مورد است تا وب سایت مورد نظر را در دسته بندی ها قرار دهد؛ اما در صورتی که چگالی پایین است تمام این موارد را از دست داده ایم.
چگالی مناسب کلمات کلیدی
در این شرایط رابطه صلح آمیز میان موتور جستجو و صفحه وب سایت ما برقرار است زیرا یکی از اصول مهم سئو و بهینه سازی سایت را به درستی رعایت کرده ایم.
چگالی زیاد کلمه کلیدی
کیوورد استافینگ و بدترین حالت است که می توان با کلمهی کلیدی وب سایت خود را مورد جریمه گوگل قرار دهیم. به این معنا که تعداد کلمه کلیدی های استفاده شده در محتوای مورد نظر بسیار زیاد است و در نتیجه تأثیر بسیار بدی بر محتوا و صفحه مورد نظر دارد.
نرخ تکرار کلمات کلیدی چند درصد است
با توجه به آنچه پیش تر در رابطه با فرمول محاسبه کلمه کلیدی گفته شد جهت بررسی اینکه نرخ تکرار کلمات کلیدی چند درصد است می توان به راحتی با استفاده از فرمول و با تقسیم کردن تعداد تکرار کلمه کلیدی به تعداد کل محتوا نسبت تکرار آن را در محتوا به دست آوریم.
برای محاسبه نرخ تکرار کلمات کلیدی توجه کنید این فرمول را برای هر کدام جدا استفاده می کنیم تا به دست آوریم نرخ تکرار هر کلمه چند درصد است.
چگالی کلمات کلیدی در سئو
عبارت کلیدی در واقع شامل چند کلمه مجزا است که به صورت مستقیم کلمه کلیدی را در خود جای داده و یا بسیار نزدیک به آن است و به عنوان یکی از کلمات کلیدی طولانی به شمار میآید.
جالب است بدانید با توجه به آنچه از آمار به دست آمده است احتمال اینکه یک کاربر به مشتری تبدیل شود با استفاده از عبارت کلیدی و یا کلمه کلیدی طولانی بسیار بیشتر است چون در این حالت قصد و هدف افراد از سرچ مشخص است.
حالا برای به دست آوردن چگالی در این قسمت نیز می دانیم که عبارت کلیدی به عنوان یک کلمه در نظر گرفته میشود و برای به دست آوردن چگالی آن از همان فرمول قبلی با نسبت گرفتن تعداد کلمات کلیدی و یا تعداد عبارت های کلیدی تقسیم بر کل متن و ضرب کردن در ۱۰۰ بدست می آید.
کلام آخر
در این مقاله آموختیم چگالی کلمات کلیدی چیست و با توجه به فرمول مشخص شده می توان آن را محاسبه کرد؛ اما دقت کنید شاید امروزه کلمه کلیدی همچون گذشته تاثیرگذار نباشد اما حتماً استفاده درست از آن بسیار موثر است و محتوا بدون کلمه کلیدی برای موتورهای جستجو بسیار گمراه کننده است و هیچ ارزشی ندارد.
پس آموزش سئو قدم اول شناخت کامل این مبحث می باشد که با مراجعه به مقاله آموزش سئو رایگان می توانید مراحل مهم آموزش سئو را به همراه ویدئوهای رایگان قدم به قدم به جلو بروید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
محتوای هاب چیست؟
مشاور سئو چیست؟
کد ga چیست؟
دامنه چیست؟
منشن چیست؟
ریدیزاین سایت چیست؟
2 نظر
دیدگاهتان را ثبت کنید
سلام وقتتون بخیر
استاد گرامی خیلی خوبه محتوای سایتتون هم قشنگ توضیح میدین هم در حد لازم نکات بیان کردید و اینکه دوره ی سئو شما رو ببینیم از جهت تولید محتوا و مفاهیم مثل خودتون حرفه ای میشیم؟ با تشکر از شما
سلام دوست عزیز. ممنون ک من رو استاد خطاب میکنید و فقط یک معلم هستم. برای حرفه ای شدن در سئو فقط فقط نیازبه تمرین و تجربه است. قطعا شما هم میتونید در سئو حرفه ای بشید.