کیورد استافینگ چیست
کیورد استافینگ چیست؟
کیورد استافینگ یکی از روشهای سئوی کلاه سیاه محسوب است که نزدیکی با استاندارهای سئو ندارد. برخی از صاحبان سایت نمیدانند کیورد استافینگ چیست و این باعث میشود به سایت خود آسیب های جدی وارد کنند.
در هنگام انجام امور مرتبط با سئو (SEO) و بهینه سازی وبسایت برای کسب رتبههای بهتر در صفحه نتایج جستجو، افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل هیچ بعید نیست که بخواهید از راههای میانبر برای پیشرفت بیشتر استفاده کنید. شاید تصور کنید که استفاده از روش هایی که در کوتاه مدت باعث کسب سریعتر رتبههای بهتری میشوند ضرری نخواهد داشت؛ اما توسل به راههای میانبر و تاکتیکهای سئو کلاه سیاه چیست نهتنها به بهبود وضعیت سئوی سایت شما کمک نمیکند بلکه صدماتی را بر سایت و کسبوکارتان وارد میکند که جبران آنها اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار است و باعث جریمه شدن سایت شما میشود.
یکی از این راه هایی که ممکن است شما را به سمت کیورد استافینگ بکشاند این باشد که کیورد استافینگ هنگامی اتفاق میافتد که یک برند با امید به کسب رتبههای بهتر برای یک کلمه کلیدی، یک صفحه را از آن کلمه کلیدی «پُر» میکند یا به عبارت دیگر، در کاربرد کلمه کلیدی مورد نظر زیاده رویکند. البته این روش مانند گذشته محبوب و متداول نیست؛ اما هنوز هم برخی از برندها آگاهانه یا بدون اطلاع از نادرستی و ضررهای آن برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجو از این روش استفاده میکنند.
کیورد استافینگ انواع مختلفی دارد. ازجمله بارزترین نمونه های کیورداستافینگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
انواع کیورد استافینگ
- اضافه کردن کلماتی که ربطی به متن زمینه خود ندارند
- تکرار غیرضروری از کلمات و عبارات
- قرار دادن یک گروه همسان از کلمههای کلیدی در قسمتهای مختلف متن
- استفاده از کلمات کلیدی بی ربط با عنوان برگه
یک نوع دیگر از کیورد استافینگ نیز وجود دارد که از دید کاربر پنهان میشود. در این روش، کلمهها و عبارات به نوعی در صفحه قرار میگیرند که کاربر متوجه وجود آنها نمیشود. این تاکتیک را معمولاً میتوان به دو روش انجام داد:
- استفاده از متن همرنگ با پسزمینه برای پنهان کردن کلمه از دید خواننده و نمایش آن به رباتهای موتورهای جستجو
- تکرار متن در کد صفحه، تگهای متا، متنهای alt و تگهای کامنت.
لازم به ذکر است با وجود اینکه برندهایی که هر یک از انواع آشکار یا پنهان از کیورد استافینگ استفاده میکنند بر این باورند که از این طریق میتوانند با فریب موتورهای جستجو رتبههای بهتری را در نتایج جستجو به دست بیاورند، اما در عمل هر دوی این روشها به کاهش رتبه آنها منجر خواهد شد.
محتوای وبسایت شما باید آموزنده، ارزش آفرین و سودمند باشد به طور خلاصه برای مخاطب نوشته شود و مخاطب را به تعامل یا انجام عمل خاصی ترغیب کند؛ اما هنگامی که مطلب مورد نظر را از کلمه کلیدی هدف پر میکنید امکان ریدایرکت سایت شما بسیار بالا میرود. در واقع، با توسل به این روش به جای نوشتن برای مخاطبانتان برای موتورهای جستجو مینویسید و در نهایت، مشتریان واقعی را از سایت و کسبوکارتان دور میکنید. در حالی که به امید جذب مخاطبان بیشتر، مطلبتان را از کلمه کلیدی چیست هدف پر میکنید اما بلعکس نتیجه مورد نظر را شاهد خواهید بود.
مشکل اصلی دیگر کیورد استافینگ در قوانین موتورهای جستجو و نحوه برخورد آنها با چنین روشهایی ریشه دارد.
موتورهای جستجو استفاده از این روش را ممنوع کرده و وبسایت هایی که این تکنیک را دنبال کنند مجبور به پرداخت جریمه میکنند. به عبارت دیگر، اگر صفحهای را با کلمات کلیدی غیرضروری پر کنید، نه تنها شانسی برای کسب رتبههای بهتر نخواهید داشت، بلکه رتبه شما کاهش پیدا خواهد کرد و حتی چه بسا جریمه شوید و برگه مورد نظر کلاً از نتایج جستجو حذف شود.
راه های جلوگیری از کیورد استافینگ
ما در ادامه 3 راهکار برای جلوگیری از کیورد استافینگ را بیان کرده ایم.
1- از کلمه کلیدی به خوبی استفاده کنید
به منظور کسب رتبههای بهتر برای کلمه کلیدی هدف به جای پر کردن صفحه از آن کلمه کلیدی، بر روی بهینه سازی و استفاده درست از آن تمرکز کنید. در این راستا باید کلمه یا عبارت مورد نظر را به اندازه کافی در هر جا که منطقی و درست به نظر میرسد به کار ببرید و بر اساس راهنمایی های گوگل (بر روی تولید محتوای سودمند و انباشته از اطلاعاتی تمرکز کنید که کلمات کلیدی آن بهجا و متناسب با زمینه ظاهر میشوند).
2-برای هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی تعیین کنید
برای سئو کردن هر صفحه از سایت، ابتدا برای آن صفحه یک کلمه کلیدی هدف انتخاب کنید. این کلمه یا عبارت به عنوان کلمه کلیدی اصلی صفحه مورد نظر (Primary Keyword) باید کاملاً با موضوع و محتوای آن صفحه ارتباط داشته باشد و برای افزایش احتمال کسب رتبههای بهتر در نتایج جستجو گوگل لازم است که کلمه کلیدی محبوبی را انتخاب کنید که رقابت زیادی بر سر آن وجود ندارد اینگونه نتیجه بهتری خواهید گرفت.
3-بیشتر از 300 کلمه بنویسید
به منظور ترغیب موتورهای جستجو برای گرفتن رتبه در صفحه حاوی کلمه کلیدی هدف، لازم است که طول متن اصلی صفحه مورد نظر بیشتر از 300 کلمه باشد. موتورهای جستجو همیشه به دنبال ارائه متناسبترین و مفیدترین اطلاعات به کاربران خود هستند و لذا اگر محتوای شما حجم و همچنین کیفیت و عمق بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه رتبههای بهتری را برای آن در نظر بگیرند افزایش پیدا خواهد کرد. در اکثر سایت ها از 300 تا 1000 کلمه نوشته میشود.
ختم کلام
شما با خواندن این مقاله به سوال خود که کیورد استافینگ چیست جواب دادید و همچنین راه های جلوگیری از کیوورد استافینگ را خواندید.
بهتر است برای توجه بیشتر سایت خود در مقابل موتور جست و جوهای گوگل از راه های مخفی استفاده نکنید زیرا علاوه بر رتبه نگرفتن سایتتان در گوگل باعث ضرر، جریمه و حتی ریدایرکت هم میشود.
دیدگاهتان را بنویسید