چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم
نوشتن مقاله در اصل برای یک فردی که میخواهد تولید محتوا انجام دهد تنها از یک کلمه شروع میشود، حال ممکن است این کلمات کلیدی تنها یک کلمه یا یک عبارت باشد که از چند کلمه در کنار هم تشکیل می شود در هر صورت مقاله مورد نظر حول محور کلمه کلیدی نوشته می شود.
کلمه کلیدی «keyword» به عباراتی گفته می شوند که کاربران برای یافتن محتوای مورد نیازشان، آن را در صفحه گوگل سرچ میکنند، برای هر سایت و کسب و کار، کلمات کلیدی متفاوتی وجود دارد که سبک آن نیز به همان زمینه کاری مربوط می شود.
در مقاله کلمه کلیدی چیست بصورت دقیق با کلمه کلیدی و اهمیت آن آشنا شدیم، چنانچه به دنبال آموزش تحقیق کلمه کلیدی هستید می توانید از ویدئوی آموزش خانوم سین استفاده کنید تا در ادامه به این مساله بپردازیم که چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؛ لازم به ذکر است کلمه کلیدی موضوع اصلی صفحه را مشخص میکند و موتور جست و جوهای گوگل بر اساس کلمه کلیدی سایت هارا رتبه بندی میکنند.
اهمیت کلمات کلیدی در سئو برای همه سئو کاران مشخص است اما گوگل و نحوه کار موتور جست و جو گوگل تنها دلیل استفاده از کلمات کلیدی نیست مسئله مهمتر کاربر است، در واقع همیشه هدف خود را بر روی کاربران و تولید محتوای باکیفیت برای جلب رضایت کاربران بگذارید؛ در ادامه با ما همراه باشید تا 7 روش که بوسیله آن می توانید کلمه کلیدی مقالات را پیدا کنید، با هم بیاموزیم.
چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم
هر مقاله و محتوایی که بر روی سایت قرار می گیرد شامل سه بخش مقدمه، بدنه مقاله و در پایان نیز نتیجه گیری است و سئوکاران اغلب تلاش می کنند کلمه کلیدی خود را به بهترین نحو و با رعایت چگالی کلمات کلیدی در این سه بخش جا بدهند؛ اما چرا پیدا کردن کلمه کلیدی مقاله مهم است؟ در مقاله پیدا کردن کلمه کلیدی رقبا با اهمیت این موضوع بصورت کامل آشنا شدیم، بصورت خلاصه می توان گفت با شناسایی کلمه کلیدی سایت های رقبا و در ادامه تولید محتوایی کامل و جامع تر از رقیب می توانید رتبه و جایگاه خود را در موتور جستجوها تغییر دهید.
1-با استفاده از URL سایت
هر سایتی که برای کسب و کار خود طراحی می کنید همیشه تاکید می شود که از کلمات کلیدی در یو آر ال صفحه استفاه شود، زیرا وجود کلمه کلیدی در url بر سئوی شما بسیار تاثیرگذار است و می تواند در رشد وبسایت شما نقش داشته باشد امــا توجه کنید این موضوع به این معنا نیست که تنها از کلمه کلیدی در آدرس صفحه خود استفاده کنید و دیگر هیچ اقدامی در صفحه خود انجام ندهید و منتظر پیشرفت صفحه خود باشید!
خیر این تفکر کاملا اشتباه است، بلکه آوردن کلمه کلیدی در url می تواند کمک کننده باشد، اما چگونه می توان کلمه کلیدی را از آن پیدا کنیم؟ در مقاله url فرسی بهتر است یا انگلیسی بصورت کامل با تفاوت و اهمیت هر یک از انواع url آشنا شدیم، حال زمانی که با وبسایتی مواجه می شوید url آن را به دقت بررسی کنید، مهم نیست انگلیسی است یا فارسی مهم کلماتی است که در آن به کار استفاده شده، زیرا این کلمات یا کلمه کلیدی اصلی سایت است و یا شباهت زیادی با آن دارد.
لازم به ذکر است برخی مواقع آدرس صفحه از اعداد یا عبارت های نامفهوم تشکیل شده است که در این مورد نمی توان از طریق url کلمه کلیدی را پیدا کنیم.
2-عنوان صفحه
قطعا هر کسی که حتی مقدار کمی اطلاعات در رابطه با سئو دارد، می داند که استفاده از کلمه کلیدی در عنوان تا چه اندازه در سئوی سایت تاثیرگذار است، اما چه تاثیری و چرا؟!
زیرا در صورت استفاده از کلمه کلیدی در عنوان و محتوای خود گوگل و کاربران هر دو به موضوع مقاله شما پی برده و در نهایت به رتبه بندی گوگل نیز کمک می کند و از این طریق می توانید جایگاه وبسایت خود را تغییر دهید، عنوان صفحه یا تگ تایتل همان عنوان نهایی است که به کاربران نمایش داده می شود. پس با بررسی عنوان صفحه و تحلیل آن می توانید کلمه کلیدی مقاله ها را شناسایی کنیم؛ اگر در نوشتن عنوان جذاب دچار مشکل هستید بهتر است مقاله چگونه عنوان جذاب بنویسیم را بر روی وبسایت مطالعه کنید، زیرا عنوان نویسی یکی از مهمترین روش های جذب کاربران است.
3-تگ H1
تگ هدینگ یا H1 از مهترین تگ های موجود در هر صفحه است که تاثیر زیادی نیز در سئوی سایت دارد و تا کنون بارها به ستفاده درست از آن اشاره شده است امــا برخی از مهمترین نکات را می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- در هر صفحه تنها یک تگ h1 قرار دهید، در غیر اینصورت با جریمه گوگل مواجه می شوید.
- کلمه کلیدی اصلی خود را در تگ h1 و کلمه کلیدی های فرعی را در تگ های h2 و h3 استفاده کنید.
- تگ h1 را در بالای متن قرار دهید.
بنابراین از طریق تگ h1 در مقالات و محتواها می توانیم کلمه کلیدی را پیدا کنیم، زیرا همواره به استفاده از کلمه کلیدی در تگ h1 توصیه می شود.
4-محتوا اصلی
پیدا کردن کلمه کلیدی مقاله از طریق محتوای سایت درصد خطای بالاتری دارید زیرا نیاز است تا محتوای مقاله با دقت مطالعه شود، اما اگر قصد دارید از این طریق نیز به جستجوی کلمات کلیدی بپردازید، بهتر است ابتدا به عنوان مقاله دقت کنید آنگاه به دنبال کلمات هم کانسپت با عنوان اصلی در مقاله بگردید و به تعداد تکرار کلمات نیز دقت کنید، از این طریق می توانید علاوه بر کلمه کلیدی اصلی کلمات فرعی سایت را نیز بدست آورید. کانسپت کلمه کلیدی به معنا و مفهوم کلمه اشاره می کند که می توانید از طریق مقاله درج شده با همین عنوان بر روی سایت با تمام جزئیات و مفهوم آن آشنا شوید.
در نظر داشته باشید اگر کلمات کلیدی در سایت به تعداد دفعات زیادی استفاده شود کیوورد استافینگ رخ می دهد و در نتیجه با جریمه گوگل مواجه می شویم و جایگاه خود را در گوگل و دیگر موتور جستجوها از دست می دهیم.
5-تگ ALT تصویر
از موارد مهمی که استفاده از کلمات کلیدی در آن تاکید می شود متن جایگزین تصویر است که در مقاله سئو تصاویر نیز این مورد به خوبی توضیح داده شده است، پس در وبسایت خود حتما این نکته را رعایت کنید و همچنین اگر به دنبال پیدا کردن کلمه کلیدی هستید می توانید در سایت رقبا با بررسی تصویر آن ها از طریق تگ های HTML وبسایت آن ها متن جایگزین تصویر آن ها را پیدا کنید که اگر وبسایت اصولی سئو شده باشد حتما در alt تصویر کلمه کلیدی استفاده شده است.
تصاویر موجود در صفحه می بایست توسط تگ Alt برای موتورهای جستجو توصیف شوند. بهتر است در این تگ از کلمه کلیدی استفاده شود، زیرا اگر به دلایل متفاوتی مانند ضعیف بودن اینترنت کاربر عکس به درستی لود نشود متن جایگزین تصویر نمایش داده شود.
6-لینک های داخلی سایت
لینک های داخلی سایت یکی از مهمترین موارد در سئوی سایت است که همواره به استفاده صحیح از این تکنیک اشاره می شود، توجه کنید در لینک های داخلی سایت خسیس نباشید و سعی کنید مقالات و صفحات سایت خود را به درستی به یکدیگر متصل کنید تا در نهایت ارتباط درستی بین صفحات برقرار شود، زیرا از این طریق ربات های گوگل صفحات مختلف سایت شما را بررسی می کنند و این یک امتیاز مثبت است.
امــا همیشه توصیه می شود زمانی که قصد دارید به هر صفحه از سایت خود لینک بدهید حتما با کلمه کلیدی اصلی آن لینک دهی را انجام دهید، یعنی کلمه کلیدی اصلی را بعنوان انکرتکست استفاده کنید، بنابراین می توانید از طریق انکر تکست های موجود در هر صفحه کلمه کلیدی صفحه هدف را تشخیص دهید؛ اگر نمی دانید انکر تکست چیست این مقاله را از دست ندهید زیرا یکی از مسائل مهم در سئو به حساب می آید.
7-توضیحات متا
Meta Description همان توضیحات کوتاه و مختصری است که در زیر عنوان صفحات در نتایج جستجو نمایش داده می شود، این توضیحات بعنوان یک قلاب عمل م یکنند و در همین چند خط می توانید کاربران را به سمت وبسایت خود جذب کنید تا وبسایت شما را برای مطالعه انتخاب کنند، بنابراین استفاده از کلمات کلیدی سایت در این قسمت اکیدا توصیه می شود و می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی نیز در سایت های مختلف توضیحات متا را بررسی کنید.
قدرت توضیحات متا را دست کم نگیرید و همیشه سعی کنید از عنوان ها و نوشته های جذاب برای این قسمت از سایت استفاده کنید، زیرا این بخش نمونه کوچکی از محتوای اصلی وبسایت شما است، می توانید مقاله نحوه نوشتن توضیحات متا را در این رابطه مطالعه کنید تا اطلاعات و دانش خود را افزایش دهید.
ختم کلام
موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی که کاربران جستجو می کنند سعی دارند تا دقیق ترین نتایج را به نمایش بگذارند. این نتایج بر اساس ارزشمند بودن محتوا بارگزاری می شوندکه مواردی مثل مفید بودن مقاله، استفاده به جا از کلمه کلیدی و امتیاز بیشتر توسط مخاطب است، کسب و کارها برای بهتر دیده شدن، نیازمند به کار گیری کلمات کلیدی مخصوص به خود هستند که نیاز است بدانیم چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم تا در نهایت بتوانیم به بهترین شکل ممکن برای آن کلمات تولید محتوا انجام دهیم تا در نتایج جستجوی گوگل به جایگاه خوبی برسیم و در لینک های برتر حضور داشته باشیم. در این مقاله به سوال چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم را پاسخ دادیم.
دیدگاهتان را بنویسید