محتوای بنیادی یا کرنراستون چیست
یکی از موضوعات ناشناخته در دنیای سئو و بهینهسازی سایت محتوای بنیادی یا کرنراستون چیست میباشد که متاسفانه کمتر کسی به آن اهمیت میدهد اما اگر با اهمیت این محتواها در سئو آشنا شوید قطعاً در آینده از آن استفاده بسیاری میکنید. محتوای سنگ بنا یا محتوای کرنراستون میتواند یک نماینده خوب برای معرفی وب سایت شمابه حساب بیاید در واقع یعنی تمام آنچه که نیاز است مخاطب درباره نقاط عطف کسب و کار شما بداند را در مقاله سنگ بنای وب سایت خودمیآورید؛ همچنین شما باید برای گوگل مشخص کنید که مهمترین مقاله شما کدام است و این کار توسط محتوای بنیادی انجام میشود.
به شما پیشنهاد میکنم آموزش رایگان سئو با تدریس خانوم سین را حتما مشاهده کنید و سئو سایت خود را بهبود دهید ودر مسیر سئو به راحتی پیشرفت کنید.
محتوای بنیادی یا کرنراستون چیست؟
این نوع محتوا به طور قابل توجهی ارزشمند است زیرا به شما کمک میکند ترافیک سایت خود را افزایش دهید. در این محتوا که با اهداف کسب و کار ارتباط کاملی دارد شما میتوانید برند خودتان و آنچه که به مردم ارائه میدهید را معرفی کنید؛ به طور کلی مقاله سنگ بنا هسته اصلی وب سایت شما است این مقالات نسبتا طولانی و آموزنده هستند و هر چیزی که در مورد یک موضوع خاص مهم است را پوشش میدهند همچنین تمرکز آن به جای فروش محصولات، ارائه بهترین و کاملترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است که میتواند به افزایش فروش سایت خود کمک بسیاری کند.
اهمیت محتوای بنیادی در سئو سایت
این نوع از تولید محتوا چیست میتواند به شما برای پیروز شدن در مقابل آن دسته از کلمات کلیدی چیست که رقابت بسیار زیادی بر سر آنها است کمک کند. اما مقالههای معمولی چنین قدرتی را ندارند و همچنین اگر در مورد موضوعات مشابه صفحات زیادی را در وب سایت خود دارید باید برای گوگل مشخص کنید کدام یک از آنها مهمترازمقالات دیگر است در واقع اگر این کار را انجام ندهید برای بدست آوردن رنکینگ خوب در نتایج جستجو شانس زیادی نخواهید داشت.
درنتیجه اهمیت محتوای بنیادی دراین جا مشخص میشود این محتوا به کاربران کمک میکند تا محتوای مرتب و وب سایت شما را به راحتی پیدا کند به طور کلی میتوان گفت برای هر موضوع اصلی مانند هاب مرکزی عمل میکنند همچنین این محتواها در ارتقای سئو سایت چیست و بهبود کسب و کارتان میتوانند بسیار موثر باشند.
5 مزیت مهم محتوای بنیادی درسئوسایت
1- به افزایش آگاهی از برند شما کمک میکند
2- بازدید کنندگان سایت را جذب کسب و کارتان میکند
3- به سئوی کلی سایتتان کمک بسیاری میکند
4- نسبت به برند شما اعتماد و حس مثبتی ایجاد میکند
5-به شما در فروش محصولاتتان کمک میکند
یک محتوای بنیادی چه ویژگیهایی دارد؟
این مقالات باید در سایت شما جایگاه ویژهای داشته باشد تا کاربران بتوانند به صورت مستقیم از صفحه اصلی شما به محتوای سنگ بنای سایتتان وارد شوند، همچنین همه پستهای دیگری که در مورد موضوعات مشابه نوشتهاید باید به محتوای کرنر استون مربوطه پیوند داده شوند، از ویژگی های این نوع محتوا میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
1- یک کلمه بسیار پر جستجو است
2- سئو شدن بر روی آن به دلیل رقابت بالا بسیار سخت میباشد
3- موضوع آن برای مخاطبان این حوزه بسیار جذاب و مهم است
4- وجود آن برای تکمیل بودن کل این دسته محتوا نیاز است
5- محتوای اولیه و پایه یک دسته محتوای دیگر است
نحوه تولید محتوای بنیادی یا کرنر استون
در نظر داشته باشید مقالات بنیادی شما رقابتیترین کلمات کلیدی شما بهینهسازی میشوند در واقع محتوایی که به عنوان کرنر استون تهیه میکنید باید شاخصترین و کاملترین محتوا باشد. محتوای بنیادی طولانی است پس جذابیت در این محتوا از هر چیز دیگری مهمتر میباشد؛ اما چگونه یک محتوای بنیادی تولید کنیم؟ درادامه به این موضوع میپردازیم.
1- کلمات کرنر استون را پیدا کنید
ابتدا برای شروع باید تحقیق کلمه کلیدی چیست انجام دهید و مشاهده کنید که موضوعات اصلی سایت شما چه چیزهایی هستند. شما میتوانید با استفاده از ابزارهایی مانندkeywordtool کلمات مرتبط به هر موضوع را پیدا کرده و با توجه به آموخته های خود کلمات کلیدی کرنر استون را پیدا کنید. ممکن است برای برخی از افراد سوال پیش بیاید که هر سایت چند کرنر استون دارد؟ در جواب باید گفت اینکه در هر سایت چند کرنر استون داشته باشید اول از همه به این برمیگردد که بخواهید در سایت به چند دسته و موضوع آموزشی بپردازید؟
به عنوان مثال در یک سایت غیر تخصصی و عمومی تعداد کرنر استونها به بیش از ۴۰ عدد میرسد، اما یک سایت تخصصی قطعاً محتواهای سنگ بنای کمتری دارد. در درجه بعدی باید ببینید که قرار است در هر زمینه و موضوع چقدر ریز شوید برای مثال اگر قرار است چند مقاله در زمینه سئو داشته باشید خب تعداد محتواهای سنگ بنای سایت شما بین ۱ الی ۳ عدد میباشد؛
بنابراین تعداد کرنر استونهای یک سایت محدود نیست اما قرار هم نیست که تمامی آنها به اندازه هم اهمیت داشته و لینک تمامشان را در منو بگذارید و یا برای تمامی آنها تبلیغ کنید بلکه با توجه به پرمخاطب بودن و تاثیر در مسیر خرید مشتری و… چند تا از آنهارا باید به عنوان مقالات اصلی انتخاب کنید و برروی آنها مانوردهید.
2- محتوا را بسازید
در مرحله دوم باید بر روی کلمات کلیدی انتخاب شده صفحاتی بسازید. اگر قرار است صفحه یک دستهبندی باشد باید برروی مقالات سئو دسته بندی تمرکز کنید اما اگر هدف تولید یک مقاله است سری به آموزش سئو وتولید محتوا بزنید. به طور خلاصه میتوان گفت که مقالاتتان را باید با توجه به جزئیات زیر سئو کنید.
1- کلمه کلیدی را در عنوان و توضیحات متا قرار دهید
2- از کلمات کلیدی در مقدمه مقاله و در عنوانهای صفحه استفاده کنید
3- حتماً تصاویر جذابی برای مقالات استفاده کرده و البته سئو تصاویر را برروی آن پیدا کنید
4- در مورد موضوع به طور کامل محتوا بنویسید و جای هیچ سوالی باقی نگذارید
5- از مقاله یکی دو لینک به سایتهای معتبر خارجی بدهید
6-آموزش لینک سازی داخلی را فراموش نکنید
توجه کنید کاملتر از همه باشید یادتان باشد شما در حال تولید محتوای یک صفحه کرنر استون هستید یعنی صفحهای که نقش بسیار مهمی در سئوسایت چیست شما دارد بنابراین خیلی مهم است که حتماً صفحهتان را با محتوای کاملی نسبت به صفحات رقبا پوشش دهید، فراموش نکنید یکی دیگر از نکات مهم در سئوکردن صفحات کرنراستون نوشتن عنوان جذاب است پس آن را فراموش نکنید؛ با توجه به اینکه قطعاً محتوایی نوشتهاید که از دیگر محتواهای سطح وب کاملتر است میتوانید بر روی عنوان به خوبی مانور دهید در واقع عنوانتان باید نسبت به عنوان دیگر رقبا متفاوت باشد تا مخاطبان بیشتری جذب کنید.
یکی از راهکارهایی که میتوانید از آن برای جذب مخاطبان بیشتر به صفحه کرنراستون خود کمک بگیرید سئو کردن آن بر روی کلمات بیشتر است درواقع اگر کلمات اضافی خوبی انتخاب کرده و آنها را در بخشهای مختلف مانند متن، سرتیترها، توضیحات متا و… استفاده کنید قطعاً سئو شدن صفحه شما بهبود پیدا میکند؛ فراموش نکنید جا برای دیگر محتواها بگذارید به طور کلی میتوان گفت یکی از نکات مهمی که باید در حین تولید محتواهای کرنر استون و محتواهای پیلار به آن توجه کنید این است که این مقالات قرار نیست همه چیز را در مورد جزئیات به مخاطبان توضیح بدهند.
به عنوان مثال زمانی که مقاله سئو خارجی مینویسید در آن تمامی راهکارهای سئو خارجی مانند بک لینک و… را معرفی کرده و درباره آنها توضیحات مختصر ومفیدی بدهید در واقع میتوان گفت نیازی نیست در این نوع مقاله در مورد اصول ساخت بک لینک، نحوه خرید، آنالیز بک لینک رقباو…. صحبت کنید زیرا این مقاله یک محتوای کرنر استون است و باید مخاطب را برای جزئیات بیشتر به مقالات دیگر منتقل کند در نتیجه به این مسئله توجه داشته باشید.
3- مخاطب را به مرحله بعد ببرید
همانطور که گفتیم محتواهای کرنر استون محتواهایی هستند که در حوزه فروش اهمیت بسیاری دارند. در نتیجه مهم است که بتوانید مخاطب را به صفحات بعدی ببرید. با توجه به این موضوع توصیه میشود به جای دادن یک لینک داخلی ساده به صفحه بعدی در سفر خرید مشتری، لینکهای جذاب زیادی بسازید.
مقالات کرنراستون را چه کنیم؟
در این زمینه ممکن است سوالات بسیاری برای شما پیش بیاید یکی از این سوالات این است که ما بعد از پیدا کردن مقالات کرنراستون باید آنها را چه کنیم؟
1- لینک سازی داخلی دوطرفه
اصولاً مقالات کرنراستون منبع لینک دهی به دیگر مقالات هستند به عنوان مثال میتوانیم به مقاله سئو خارجی چیست لینک دهیم علاوه بر این از مقالات زیر مجموعهای مانند سوشیال سیگنال چیست هم به مقاله کرنر استون که همان مقاله سئو خارجی است لینک دادهایم؛ پس اول از همه ساختار لینک سازی داخلی را در میان این مقالات باید رعایت کنید.
2- سئو خارجی
برای سئو شدن یک صفحه در گوگل باید از تکنیکهای سئو خارجی هم کمک بگیرید در نتیجه به این دلیل که صفحات کرنر استون لینکهای داخلی زیادی به دیگر صفحات داشته و افزایش قدرتشان باعث افزایش قدرت صفحات زیر مجموعه میشود حتماً برای آن باید بک لینک بگیرید و از سوشیال سیگنال هم استفاده کنید.
3- دسترسی آسان به محتوا
در بسیاری از مواقع در سایت ها محتواهایی هستند که مخاطبان باید سریعاً به آن برسند به عنوان مثال آموزش مدیتیشن را تصور کنید سایت اقدام به ارائه دورههای مدیتیشن و یوگا میکند. درنتیجه در مقالات کرنر استون آن، براساس نیازمخاطب مقاله آموزش جامعه مدیتیشن و آموزش مبتدی یوگارا مشخص میکند؛ در درجه بعدی باید کاری کنید که کاربران این صفحات را به راحتی مشاهده کنند و به آنها دسترسی داشته باشند یکی از بهترین راهکارها برای دسترسی آسان کاربران به محتوا این است که لینکهای آنها را در منو اصلی قرار دهید و همینطور لینکهایشان را در محتواهای پربازدید دیگر لینک داخلی بگذارید.
4- پروموت محتوا
توجه کنید که در یک کسب و کار اینترنتی به هیچ عنوان قرار نیست تمام تمرکزتان را بر روی کسب بازدید از سایت بگذارید، علاوه بر سئو باید برنامههای مختلف دیگری هم برای جذب مخاطب به صفحات کرنر استونی که اهمیت زیادی دارند داشته باشید به عنوان مثال میتوانید در بیو اینستاگرام خود لینک برخی از آنها را قرار دهید و یا در استوری اینستاگرام خود تبلیغشان کنید همچنین میتوانید برای جذب مخاطبان بیشتر ازیوتیوب، تبلیغات پیج های دیگر و…. استفاده نمایید.
کلام آخر
در این مقاله ابتدا فهمیدیم که محتوای بنیادی یا کرنراستون چیست و چه ویژگیهایی دارد. محتوای کرنر استون محتواهای پایهای هستند که اهمیت بسیاری در سئو سایت شما دارند در واقع میتوان گفت این نوع محتواها ستون اولیه دیگر محتواهای سایت شما به حساب میآید و توجه به این نوع مقالات بسیار به بهبود سایتتان کمک میکند.
دیدگاهتان را بنویسید