آموزش سئو محتوا
سئو محتوا یکی از مهمترین و کاربردی ترین مسائلی است که نویسندگان محتوا و صاحبان وبسایت ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، به این دلیل که یکی از مهمترین قسمت های هر وبسایتی محتوایی است که در آن ارائه میشود و از طریق همین بخش هم شما به راحتی میتوانید رتبه سایت خود و در نتیجه بازدید آن را به میزان قابل توجهی بالا ببرید. در این مقاله قصد داریم آموزش سئو محتوا را به شما آموزش دهیم
در واقع میتوان گفت که از اصلی ترین ارکان هر وبسایتی در دنیای امروز داشتن محتوای سئو شده میباشد، به طور کلی سئو کردن محتوا به معنای تولید و بهینه سازی محتوایی است، که ویژگی های یک محتوای مناسب برای کسب رتبه بالا توسط موتوهای جستجو را داشته و قادر باشد ترافیک زیادی از نتایج جستجو را از آن خود کند.
به عبارت دیگر، هم برای کاربران و هم برای موتور های جستجوگر دارای جذابیت باشد.
برای اینکه محتوای تولید شده شما بتواند با بهترین ها در زمینه کاری شما رقابت کند نیاز به سئو شدن دارد، و از آنجایی که درصد زیادی از محتواهای تولید شده توسط وبسایت های مختلف به صورتی متنی هستند، در این مقاله قصد داریم تا راه های سئو محتوای متنی را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.
آموزش سئو محتوا (فیلم آموزش رایگان سئومحتوا)
{لینک دانلود مستقیم ویدئو آموزش سئومحتوا در پایین مقاله}
چگونه محتوا را سئو کنیم
در یک نگاه کلی برای سئو کردن محتوای سایتتان نیاز دارید که این ۸ گام مهم را طی کنید، که مهمترین آنها را جداگانه توضیح خواهیم داد.
- تحقیق کلمه یا كلمات كليدى
- بررسی كيفيت كلمات كليدى
- انتخاب كلمه ى كليدى (بر اساس بررسی رقبا)
- تعیین استراتژی هدف جستجو
- تعیین استراتژی محتوا
- ساخت و تولید محتوا
- بهينه سازى و سئو محتوا
۱.پیدا کردن کلمه یا کلمات کلیدی
همانطور که گفته شد اولین گام تحقیق کلمه یا کلمات کلیدی است، برای اینکار ابتدا عبارات مرتبط با موضوع مورد نظرتان را در گوگل جستجو کنید، در انتهای هر جستجو، گوگل به شما جستجوهای مشابه یا همان Related Searches را نشان خواهد داد که می توانید از آنها نیز در محتوای خود استفاده کنید.
البته توجه داشته باشید که قرار نیست تمام کلمات کلیدی را یک جا پیدا کرده و از تمام آنها هم استفاده کنید،و تا جایی که میشود سعی کنید خودتان را جای کاربران قرار دهید و حدس بزنید که به دنبال پاسخ برای چه موضوعاتی هستند. اگر می خواهید تحقیق کلمه کلیدی را آموزش ببینید می توایند از دوره آموزش خانوم سین استفاده کنید که تنها کافیست بر روی لینک دوره تحقیق کلمه کلیدی
کلیک کرده تا وارد دوره کامل و جامع تحقیق کلمه کلیدی شده شوید.
۲.بررسی كيفيت كلمات كليدى
در زیر ۵ موردی که می تواند باعث مشخص شدن ارزش یک کلمه شوند را بررسی میکنیم.
· حجم جستجو
حجم جستجو نشان می دهد که یک کلمه به طور میانگین چند بار در ماه، در گوگل سرچ می شود، با استفاده از ابزارهای Google Keyword Planner و KWfinder می توانید به سادگی حجم جستجو را محاسبه کنید.
· استفاده از Google Keyword Planner
اشتباه اکثر افراد این است که تنها به همین ابراز بسنده می کنند، این کا از این جهت نادرست است که ممكن است يک كلمه ى كليدى میزان سرچ بالایی نداشته باشد، اما شاید بتوان از آن کلمه، عبارات و جملات مناسبی ساخت که پاسخ دهنده نیاز کاربران باشد.
· ترندها (trends)
می توانید از ابزار Google Trends استفاده كنيد تا ببينيد در حال حاضر چقدر يك كلمه ى كليدى مرسوم است.
· جذب و درگیر كردن كاربران
تعامل كاربران، عاملى بسيار جامع تر و مهم تر از حجم جستجوی یک کلمه خاص در بررسی کیفیت یک محتوا به شمار میرود، كافيست به هر کجایی که کاربرانتان در آن ها فعالیت بیشتری دارند سری بزنید و ببینید که بیشتر افراد در مورد چه موضوعی جستجو میکنند.
· سیگنال های شبکه اجتماعى
تنها كافيست به سراغ BuzzSumo بروید و كلمه ى كليدي خود را وارد كنيد و مشاهده کنید كه تعداد پست ها در مورد کلمه کلیدی مورد نظر شما چقدر است.
· ارزش لینک
بک لینک یا همان Backlink یکی از مهم ترین بخش های سئو خارجی به حساب میآید، پس شما باید سعی کنید محتوایی تولید کنید که در مرحله اول منحصربفرد باشد، و در گام بعدی در صورتی که سایت های دیگر از محتواهای شما استفاده می کنند، به شما لینک بدهند.
· آناليز رقابت کلمات برای تولید محتوای سئو شده
۳.تعیین استراتژی هدف جستجو
برای نوشتن محتوای مناسب شما باید هدف کاربران از عباراتی که جستجو می کنند را در نظر بگیرید.
خبر خوب اين است كه رسيدن به هدف جستجو، امرى ساده است، تنها كار لازم، آناليز رتبه كلمات كليدى مدنظرتان است،اگر بعد از سرچ کلمه ای خاص بيشتر نتايج وبلاگ بودند، می فهمید كه لازم است شما هم پست وبلاگى بسازيد، اگر بيشتر نتايج صفحات فروش محصول هستند، پس عاقلانه تر است كه شما هم از اين نوع صفحات در سایتتان داشته باشید.
۴.نحوه نوشتن محتوای متفاوت و متناسب برای سئو
· از داستان یا مثال در متن استفاده کنید
· از انواع محتواها (مانند فیلم، عکس، صداو…) استفاده کنید
· منحصر به فرد باشید
برای سئو کردن محتواهایتان، از جمله تصاوير، ويدئو، چارت (جدول) و غيره بهتر است منحصر بفرد باشند، یعنی تاحد امکان خودتان آنهارا تهیه و تولید کنید.
· فكر كنيد كه دارید براي يك فرد با کمترین سواد مینویسید
هميشه به یاد داشته باشید که محتواهایی که تولید می کنید، نباید فقط مختص افراد متخصص باشند، بیشتر اشخاصی که محتوای شما را خواهند خواند، افرادی معمولي هستند نه كارشناسانی ماهر در آن زمينه.
· به دستور زبان و املا اهميت دهيد
· از پاراگراف هاي كوتاه استفاده كنيد
· محتوا را در ابتدای صفحه نگه دارید
به یاد داشته باشید که کاربران به سایت شما آمده اند که مشکلشان را بر طرف کنند، بنابراین شما باید در سریع ترین حالت ممکن، جواب را در اختیار آنها قرار دهید.
· از عنوان هايي استفاده كنيد كه بیانگر موضوع باشند
کلام آخر
در آخر باید توجه داشت که یک وب سایت اگر ساختار کلی باکیفیتی داشته باشد، صفحات جدید آن هم بر همان اساس در منظر گوگل شناخته می شوند مگر اینکه نویسنده از کیفیت محتوایش بکاهد، پس سعی کنید تمام محتواهای تولیدیتان را با بالاترین کیفیت منتشر کنید.
بالاتر نیز اشاره شد که مبحث سئو جنبههای مختلفی از جمه نوشتن محتوای مناسب، سازماندهی محتوا، تحقیق کلمات کلیدی و سئو حرفه ای را شامل میشود، با پیشرفت هرچه بیشتر گوگل و سیستمهای هوش مصنوعی به کار گرفته شده توسط این شرکت، میتوان گفت که برآورده کردن نیاز کاربر به مهمترین فاکتور در رتبهبندی نتایج جستجو تبدیل شده است، پس حتما به این موضوع توجه داشته باشید.
همانطور که گفته شد پس از بهينه سازي محتوا، نوبت به انتشار آن میرسد، با به کارگیری تکنیک های فوق، می توانید اطمینان داشته باشید که یک محتوای مناسب از نظر سئو و نیز مناسب برای کاربران سایتتان تولید کنید.
امیدواریم که از مقاله آموزش سئو محتوا استفاده کرده باشید، از همراهی شما کاربر گرامی سپاسگذاریم.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
محتوای هاب چیست؟
مشاور سئو چیست؟
کد ga چیست؟
دامنه چیست؟
منشن چیست؟
ریدیزاین سایت چیست؟
8 نظر
دیدگاهتان را ثبت کنید
سلام خانم سین ممنون از آموزش خیلی خوب شما
من یه سوال داشتم، برای عنوان برگه ها خوبه که در آخرش اسم سایتمون هم باشه یا بهتره فقط همون عنوانی که مینویسیم بدون نام برند باشه
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
سلا. اسم برند برای زمانی خوبه درآخر عنوان استفاده بشه که برند شما در حوزه ی خودش شناخته شده باشه و کاربر ترغیب بشه روی سایت شما کلیک کنه. در غیر این صورت استفاده نکنید
عالی بود،نکات کاربردی داشت. ممنونم
تشکر شیمای عزیز💜
سلام بسیار عالی بود خانم گودرزی تمام وبینار هاتون پر از نکات مفید و ارزندست و از نحوه بیان و آموزشتون ک نگم دیگه 👌👏👏👏
خیلی خوشحالم از وبینار سئو محتوا راضی بودین💜
با سلام و خدا قوت
واقعا وبینار یک وبینار کاملا عملی و موثری بود و من جواب خیلی از ابهاماتی که مدت ها ذهنم رو درگیر کرده بود رو گرفتم. 🥰🥰🥰🥰
سلام خانم کربلایی. بسیار خوشحالم از وبینار سئو محتوا راضی بودید ❤