الگوریتم کبوتر
الگوریتم کبوترچیست؟
وقتی کلمه کبوتر را می شنوید، احتمالاً در ذهن خود به تصویر کبوتری فکر می کنید که پیام ها و نامه هایی را از جایی به مکان دیگر ارسال می کند. باید به شما بگوییم فکرتان در این مورد درست بوده و گوگل عاقلانه این نام را برای یکی از الگوریتم های خود انتخاب کرده است. الگوریتم کبوتر یکی از الگوریتم های گوگل است که بر سئوی محلی وب سایت ها تاکید زیادی دارد. همانطور که همه ما می دانیم موتور جستجوی گوگل با معرفی الگوریتم های مختلف سعی در افزایش رضایت کاربران خود دارد و به همین دلیل به دنبال نمایش نتایجی است که حداکثر رضایت را برای آن ها به همراه داشته باشد.
در اینجا خواهید آموخت که الگوریتم کبوتر چیست و چگونه می تواند عملکرد گوگل را در نمایش نتایج جستجو بهبود بخشد. با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی از این الگوریتم کسب کنیم.
تعریف الگوریتم کبوتر
گوگل یک موتور جستجو است که با محتوا بسیار سر و کار دارد، اما جالب اینجاست که اکنون نه تنها متن، تصویر و صوت برای گوگل محتوا محسوب می شود ، بلکه مکان (موقعیت) نیز جزء این دسته بندی قرار گرفته است! گوگل در سال 2014 الگوریتم جدیدی به نام کبوتر به کاربران خود معرفی کرد که توسط آن کارهایشان راحت تر انجام می شد.
گوگل همیشه در رتبه بندی سایت ها و نتایج اصول خاصی را رعایت می کند که یکی از آن ها، توجه به محتوا و رتبه بندی سایت های مربوطه طبق محتوای تولید شده است. اما نکته ای که گوگل پس از کشف الگوریتم کبوتر به آن دقت زیادی کرد این است که موقعیت جغرافیایی سایت را به عنوان محتوای خاص خود در نظر گرفته و به علاقه مندان نمایش دهد. این بدان معناست که از این پس موقعیت صفحه و کاربران جستجو با هم بررسی می شوند تا مرتبط ترین نتایج را برای افراد نشان دهند.
به همین خاطر، از زمان راه اندازی الگوریتم کبوتر گوگل (24 ژوئیه 2014)، سایت ها برای اینکه خود را دقیق تر نشان دهند، باید اطلاعات تخصصی مربوط به موقعیت مکانی و آدرس خود را در گوگل ثبت کنند تا گوگل پس از برخورد با سایت مورد نظر، آن را در طبقه بندی مخصوص قرار دهد.
آموزش الگوریتم کبوتر گوگل
گوگل علاقه خاصی به حیوانات دارد، زمانی که الگوریتم جدیدی به نام کبوتر را معرفی کرد، رتبه برخی از سایت های انگلیسی هم تحت تاثیر قرار گرفت. برای درک این الگوریتم، اجازه دهید بحث را با یک مثال شروع کنیم.
آیا می دانید وقتی به دنبال رستوران، مغازه یا بیمارستان در شهر دیگری می گردید، گوگل چه چیزی را نشان می دهد؟ آیا متوجه تفاوت بین جستجو در شهرها و مکان های مختلف شده اید؟ نتایج متنوع این جستجو ها را می توان با به کارگیری و اجرای یک الگوریتم دوگانه توجیه کرد. به طور کلی لازم به ذکر است که الگوریتم های موتورهای جستجو بر روی کاربر و نیازهای تک تک افراد تمرکز دارند. تمرکز اصلی در نتایج جستجو به شکل کاربر محور بوده و همیشه طبق نیاز و خواسته آن ها پیش می رود. الگوریتم کبوتر توسط SEO محلی در نظر گرفته می شود و نتایج بر اساس جستجو و عملکرد کاربر تغییر می کند.
یکی دیگر از تاثیرات مهم این الگوریتم، معرفی و بهبود شرکت ها می باشد، زیرا با راه اندازی و ثبت سایت در گوگل مپ، احتمال دارد رتبه سایت شما در نتایج گوگل بیشتر شود. الگوریتم کبوتر با جستجو از روش هایی مانند تکمیل و تصحیح خودکار کلمات و عبارات وارد شده به طور تصادفی توسط کاربر، استفاده می کند و دائما در حال پیشرفت و به روز رسانی است.
بسیاری از کسب و کارها دارای دفتر یا مکان حضوری هستند که در شهرهای شلوغ و پرجمعیت برای راحتی و دسترسی ساده تر کاربران می توانند از خدمات ثبت مکان در گوگل مپ استفاده کنند و به راحتی مکان شرکت یا دفتر اداری یا حتی سالن زیبایی و استدیو خود را بر روی نقشه ثبت کنند، امــا این کار علاوه بر آسان شدن کار مشتری چه سودی برای کارفرما دارد؟ در ادامه این مطلب علاوه بر بررسی روش ثبت مکان در گوگل مپ رایگان به بررسی مزایای آن نیز می پردازیم که قطعا شما نیز ترغیب می شوید همگام با مطالعه این مطلب مرحله به مرحله آدرس دفتر بیزینس خود را همین حالا ثبت کنید.
الگوریتم کبوتر گوگل چطور کار می کند؟
اگر برای یک بار هم که شده از گوگل برای جستجو استفاده کرده اید، احتمالا متوجه می شوید که سایت ها در گوگل رتبه های متفاوتی دارند. در حال حاضر، موقعیت مکانی سایت به عنوان یکی از محتوای خاص نیز شناخته می شود. شاید تعجب کنید که چرا برای گوگل این مساله اینقدر مهم است.
بیایید با هم یک مثال را مرور کنیم:
احتمالاً زمانی که به دنبال یافتن مکانی خاصی برای خرید یا تفریح در گوگل سرچ می کردید در کنار اسم مکان کلماتی مانند “نزدیک من” یا “در اطراف من” در پایان عبارت جستجو را وارد کردید. این را هرگز فراموش نکنیم که گوگل متعهد به راحتی و رضایت کاربر خود است.
با بازگشت به مثال، هنگامی که مکان مورد نظر خود را با کلمه کلیدی ذکر شده در کادر جستجو وارد می کنید، گوگل برای راحتی شما، مکان ها را با مشخصات مورد نظر در اولین نتایج جستجو نشان می دهد. افراد باهوش، می دانند که تمرکز اصلی الگوریتم کبوتر گوگل، برای مشاغل محلی است که مستقیماً به مشتریان و همسایگان نزدیک آنها خدمات ارائه می دهد.
اگرچه ثبت شرکت و کسب و کار ایرانی به دلیل تحریم گوگل دشوار است، اما ثبت این اطلاعات در گوگل مپ بسیار آسان خواهد بود.
فاکتورهای مهم در سئو محلی الگوریتم کبوتر
حال که به روش شناسی الگوریتم گوگل کبوتر کاملاً مسلط شدیم، باید بگوییم که از مهمترین الگوریتم های معرفی شده توسط گوگل است، حال به نظر شما چه فاکتور هایی را در این الگوریتم برای سئو بهتر و سئو محلی چیست؟ و گرفتن نمره خوب در نظر بگیریم.
– ثبت سایت مورد نظر در نقشه گوگل
– درج مشخصاتی مانند نام، تلفن، آدرس و… در تمام صفحات سایت
– ثبت نام کردن در سایت های دایرکتوری
– بهره گرفتن از نظرات کاربران سایت بر طبق پرسش و پاسخ ها
– استفاده از زبان نشانه گذاری اسکیما
چگونه کدهای اسکیما را به سایت خود اضافه کنیم؟
سخن پایانی
بسیاری از سایت ها با روی کار آمدن الگوریتم کبوتر به انتهای صفحه نتایج سقوط کرده و تعدادی هم از گوگل رتبه بهتری گرفته و رتبه خود را ارتقا دادند.
رعایت استانداردهای سئو و آگاهی از الگوریتم کبوتر به شما این امکان را می دهد که به عنوان بخشی از تجارت خود با رقبای قدیمی و بزرگ فعال در اینترنت رقابت کنید. این الگوریتم فرصتی ایده آل برای کسب و کارهای محلی است و می تواند نقش بسزایی در موفقیت آنها داشته باشد. اگر تا امروز محل کار و دامنه خود را ثبت نکرده اید، یا کسب و کار جدیدی راه اندازی نکرده اید، اولین قدم را بردارید و سایت خود را در نقشه گوگل معرفی و ارسال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید