سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی چیست و چطور با رعایت نکات آن میتوانیم رشد انفجاری داشته باشیم؟ چه اقداماتی باید برای یک سئو داخلی حرفه ای انجام دهیم؟ اگر این سوال شما هم هست، با ما همراه باشید تا به بررسی نکات و تکنیک های این بخش از سئو بپردازیم و مسیر رشد سایت را برای رتبه های برتر هموار کنیم.
سئو داخلی چیست؟
مهارت سئو به بخش های مختلفی تقسیم شده است و با کنار هم قرار دادن تمامی قسمت های سئو نتایج عالی برای یک سایت اتفاق می افتد. یکی از مهم ترین بخش ها، سئو داخلی سایت است که بدون رعایت نکات آن، رسیدن به صفحه اول عملا غیر ممکن می شود.
حالا که اهمیت سئو داخلی را متوجه شدیم، آماده ایم تا بدانیم سئو داخلی چیست و از کجا شروع کنیم:
سئو داخلی با اسم های دیگری مثل on-page seo و on-site seo هم شناخته میشود، همانطور که از معنای انگلیسی مشخص است؛ سئو داخلی به فعالیت هایی گفته میشود که به منظور رشد سایت، درون سایت انجام میشود. هر گونه فعالیت سئویی در سایت انجام شود در گروه سئو داخلی قرار میگیرد؛ کارهایی مثل تولید محتوا، بهینه سازی کد های سایت و هر فعالیت دیگر که به عناصر سازنده سایت مربوط شود.
در مقابل سئو داخلی، سئو خارجی چیست وجود دارد؛ فعالیت هایی مثل رپورتاژ را شامل میشود و خارج از سایت انجام میگردد. در مورد نوع دوم سئو در مقاله آموزش سئو خارجی بطور مفصل صحبت خواهیم کرد. بعد از فهمیدن معنی on-page seo، در اینجا به سراغ آموزش سئو داخلی میرویم و به زبانی ساده مفاهیم رابررسی میکنیم:
آموزش سئو داخلی
با توجه به آپدیت های پی در پی الگوریتم های گوگل، بخش های مختلفی از سئو تغییر کردند که یکی از آن ها سئو داخلی بود. این نوع سئو تا مدتی قبل، به معنای تکرار زیاد کلمه کلیدی بود که انجام اینکار مساوی میشد با بهبود رتبه در گوگل و آمدن به لینک های اول جستجوها؛ بعنوان مثال در یک مقاله هر چقدر بیشتر کلمه کلیدی را تکرار میکردید، گوگل بهتر متوجه موضوع مقاله می شد و رتبه شما هم به دنبالش بهبود میافت.
در آموزش سئو داخلی تغییرات تکنیک هایon-site seo را بررسی میکنیم و متوجه میشویم به دنبال این تغییرات، رفتار شما در سایت هم باید تغییر کند. بر اساس جدیدترین الگوریتم های گوگل، صفحات و مطالب سایت شما طبق مفهومی که منتقل میکنند به کاربران نشان داده میشوند و نه بخاطر تکرار زیاد کلمه کلیدی.
اگر می خواهید سایت شما رتبه بهتری در نتایج جستججوری گوگل بدست آورد حتما لازم است در کنار تمام موارد از ابزارهای سئو داخلی نیز استفاده کنید
10 مورد از چک لیست سئو داخلی
در پاسخ به سوال “سئو داخلی چیست؟” باید بگوییم سئو داخلی مواردی است که بصورت موردی در چک لیست سئو می آید و با انجام هر نکته به سراغ گام بعدی میرویم. در اینجا لیستی از 10 نکته طلایی که هر وبمستر باید رعایت کند را با نام چک لیست سئو داخلی با هم مرور میکنیم. چک لیست سئو داخلی شامل موارد ضروری و مفید برای بهبود رتبه های سایت است، بدون شک با انجام موارد زیر شاهد افزایش ترافیک سایت خواهید بود.
1_ نوشتن تگ توضیحات (META DESCRIPTION)
متا تگ ها نوشته های کوتاهی هستند که در صفحه سرچ گوگل در زیر عنوان هر وبسایت بعنوان بخشی از متن و یا چکیده ای از متن به کاربران نمایش داده می شود.
در تغییرات جدید گوگل، بر اهمیت تگ دیسکریپشن اضافه شده است. می توانید در این قسمت حدود 150 کلمه بنویسید که ارتباط موضوعی و مفهومی با نوشته شما داشته باشد. یکی از مهم ترین کارهایی که باید برای چک لیست سئو داخلی انجام بدهید؛ آوردن کلمات کلیدی در این بخش است، آن هم به تعداد محدود.
2_ دامنه مناسب انتخاب کنید.
یکی از موارد اولیه در آموزش سئو داخلی، انتخاب نام دامنه ای است که با فعالیت شما مرتبط باشد. سعی کنید از دامنه های طولانی و یا دارای عدد استفاده نکنید.
دامنه ی شما بر کل سئوی سایتتان تاثیر خواهد گذاشت، پس موقع انتخاب آن حواستان به چک لیست سئو داخلی هم باشد.
مورد بعدی که باید بدانید پسوند دامنه است. پسوندهای محلی، مثل IR برای ایران، شما را برای افرادی داخل ایران که به جستجو مشغولند بهتر نمایش می دهد.
موضوع انتخاب دامنه به همینجا ختم نمی شود و شما باید ثبت دامنه را هم در نظر بگیرید. گوگل می تواند تشخیص دهد دامنه خریداری شده برای یکسال تمدید شده و یا بیشتر؛ پیشنهاد ما در چک لیست سئو داخلی برای شما تمدید 5 ساله و یا بیشتر دامنه است.
3_ نوشتن عنوان صفحه
عنوان صفحه ارتباط و اهمیت زیادی با رتبه سایت شما دارد. از تکرار یک عنوان در سایت خودداری کنید و برای هر صفحه عنوانی یکتا و خاص در نظر بگیرید؛ و البته کلمه کلیدی خود را هم حتما در عنوان بیاورید.
*دقت کنید هر محتوا تنها یک عنوان دارد که فقط با تگ h1 آورده میشود و هر محتوا هم فقط یک تگ h1 دارد.
4_ فعالسازی ssl بر روی سایت
در چک لیست سئو سایت میتوانیم به این مورد اشاره کنیم، چرا که اهمیت امنیتی بالایی برای گوگل دارد و به شما اعتبار میبخشد. پس تمام پروتکل های سایت شما باید با https آغاز شوند.
5_ ارتباط سئو داخلی و ساختار لینک چیست؟
url های سایت شما باید بهینه و ساختار یافته باشند. لینک ها همگی از قاعده ونظم خاصی پیروی کنند، کلمه کلیدی اصلی در آن ها آمده باشد و از لینک های طولانی پرهیز کرده باشید.
6_ تاثیر لینک داخلی بر سئو سایت
لینک های داخلی به معنای پیوندهایی است که از صفحات سایت به دیگر بخش های همان سایت داده میشود و تاثیر عالی بر ترافیک سایت شما میگذارد. سعی کنید در هر محتوا دو تا پنج لینک داخلی بسته به اعتبار آن محتوا و تعداد کلماتش داشته باشید.
7_کاربران سایت را به تعامل و کامنت گذاری ترغیب کنید
در این قسمت از آموزش سئو داخلی به شما توصیه میکنیم حتما از کاربران درخواست نظر و مشارکت در روند بیزینس خود را داشته باشید؛ هر کامنت از سمت کاربران اهمیت خاصی نزد گوگل دارد و از طرفی خودش به نوعی آپدیت محتوای صفحه برای شماست.
8_ بهینه سازی تصاویر در سئو داخلی
تصاویر و مدیا رنگ و روحی تازه به سایت می بخشد و با جلب توجه، مدت زمان حضور کاربر را در سایت بالا میبرد. درچک لیست سئو توصیه ما این است حتما از تصاویر مرتبط با محتوای خود استفاده کنید اما از سئوی تصاویر غافل نشوید.
در ابتدا تصاویر خود را کم حجم و ترجیحا با فرمت webp آپلود کنید. و در محله بعد قسمت alt و title را برای آن ها تکمیل کنید. تصاویر شما میتواند ترافیک خوبی را به سمتتان سرازیر کند به شرطی که نکاتش را رعایت کنید.
9_ محتواهای طولانی منتشر کنید
تجربیات زیادی نشان داده که مطالب طولانی و جامع تاثیر بسیار مطلوبی بر رتبه سایت دارد. پس از اطمینان از کیفیت محتوایی که آماده کرده اید سعی کنید مقالات سایت را جامع و کامل بنویسید.
10_ سرعت سایت را افزایش دهید
سرعت صفحات سایت باعث تجربه کاربری مطلوب و به دنبال آن افزایش بازدید و بهبود رتبه موثری در سایت شما می شود. در مقاله افزایش سرعت سایت این مورد را مفصل بررسی کردیم و به نکات آن پرداختیم.
کلام آخر
سئو داخلی سایت چیست و چرا در این مقاله به بررسی نکات آن پرداختیم؟
چک لیست سئو داخلی با هدف نهایی بهبود تجربه کاربری و ارتقا بیزینیس و برندینگ شما از طریق افزایش رتبه سایت، کمک میکند تا فروش بیشتر و اعتبار بالایی کسب کنید. سعی ما در آموزش سئو داخلی ارائه نکات کاربردی و تست شده ای بود که به طی کردن مسیر شما در سئو کمک کند.
دیدگاهتان را بنویسید